Re: Czy plyta zobaczy zbyt duzy dysk?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 17:29:46 MET

"Paweł" <brop@wp.pl> wrote in message
news:ep80dg$ioo$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Kupuje nowy HDD bo stary jest juz zbyt ciasny ;-) Z wielu powodow
> wybor padl
> na Samsunga 320 GB 16 cache SATA 2. Wiem, ze BIOS mojej plyty (Abit
> IS7 z
> 2004 roku) rozpoznaje dyski rzedu 300 GB SATA 2, niestety nie wiem czy
> jest gorna granica, gdyz producent na swoej stronie milczy na ten
> temat. Czy
> dysk potencjalnie zbyt duzy bylby widziany z najwieksza mozliwa
> pojemnoscia
> (~300 GB), czy gorzej - nie bylby wogole rozpoznawalny?

Raczej na pewno dysk będzie prawidłowo rozpoznany, ale nawet jeśli nie -
to nie ma to większego znaczenia, bo Windows/Linuks nie podpiera się
BIOS-em przy obsłudze napędów. Jeśli więc tylko BIOS nie zatnie się na
tym dysku, co było częstą przypadłością bardzo starych płyt głównych, to
dysk i tak będziesz mógł w pełni wykorzystać pod systemem.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/