Re: Czy plyta zobaczy zbyt duzy dysk?

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 17:45:25 MET

> Raczej na pewno dysk będzie prawidłowo rozpoznany, ale nawet jeśli nie -
> to nie ma to większego znaczenia, bo Windows/Linuks nie podpiera się
> BIOS-em przy obsłudze napędów. Jeśli więc tylko BIOS nie zatnie się na
> tym dysku, co było częstą przypadłością bardzo starych płyt głównych, to
> dysk i tak będziesz mógł w pełni wykorzystać pod systemem.
> --
Co masz na mysli mowiac: "Jesli wiec tylko BIOS nie zatnie się na tym
dysku"? Z opisu producenta wiem, ze moj BIOS ma poprawiony blad dotyczacy
rozpoznawania wiekszych dyskow jako 132 GB. Rozumiem, ze twierdzisz iz jesli
nawet BIOS by rozpoznal dysk jako 250 czy ~300 GB, to juz pod instalatorem
Win XP SP2 bede mogl zalozyc partycje na pelnych 320 GB? Dobrze mysle?