Re: PC bez dysku twardego

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 21:58:46 MET

"Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> wrote in message
news:Xns98BFDA0C7E099mbien@127.0.0.1...

> Wlasnie - jestes na pewno lepiej zorientowany - to MS nie wycofal
> sie
> z tej technologii w Viscie by dotrzymac terminow i bedzie to dostepne
> dopiero jako ktoras z poprawek, moze dopiero z SP1?

Nie wycofał się. Kilka dni temu dostałem takiego pena i korzystam z
ReadyBoost. Uprzedzając pytanie - nie powiem o ile system przyspieszył.
Wymagałoby to dłuższej pracy dla ustabilizowania zawartości swapa i
później wykonania dokładnych pomiarów z nim i bez niego. Może kiedyś...

[...]
> Wszystko fajnie, ale te nowe szybkie flashe, zwlaszcza z logo
> ReadyBoost sa dosc drogie. Nie widzialem tego w praktyce, ale nie
> rozumiem jednego - dlaczego przy tych cenach lepiej nie kupic
> dodatkowego
> RAMu ograniczajac rozmiar SWAPa i zmieniajac domyslna strategie jego
> wykorzystania by trzymac jak najdluyzej DLLe w pamieci.

Ależ Vista tak właśnie robi - wykorzystuje dostępną pamięć RAM do
ostatniego bajta trzymając w niej pliki często używane. Do tradycyjnego
swapa wędrują zaś pliki używane sporadycznie. Zarządza tym dość
wyrafinowany mechanizm, dość powiedzieć że przez pierwszych kilkanaście
dni po zainstalowaniu Visty każde otwarcie/zamknięcie Windows Mail
wiązało się z niewielkim czasem oczekiwania, natomiast obecnie otwarcie
tego programu dokonuje się praktycznie natychmiast, zupełnie jakby był
on na stałe umieszczony w RAM-ie i tylko czekał na sygnał. Hmm teraz mi
przyszło do głowy, że być może jest to zasługą tego pena z ReadyBoost
:-).

> Przeciez pamiec
> RAM zawsze bedzie szybsza niz flash, dodatkowo na tym zyska KAZDY OS,
> nie tylko Vista jak juz bedzie wspierala ta technologie.

Zapewne zapomniałeś, że 32-bitowy system operacyjny jest w stanie
zaadresować jedynie 4 GB pamięci... poza tym technologia ReadyBoost nie
pomoże w przypadku braku dostatecznej ilości RAM. Tu chodzi wyłącznie o
przyspieszenie dostępu do zawartości swapa.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/