Re: Printserwer a urządzenia wielofunkcyjne

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 02:29:51 MET

Konrad Kosmowski wrote:

> Nie tylko dla małego. I w sumie nie tyle ciekawym co oczywistym. :)

Wiesz, urządzenia takie czasami są droższe od drukarki (w skali
mini-office rzecz jasna).

> Modem? Nie faks?

Whatever. urządzenie komunikacyjne via PSTN ;)

Istota w tym, że interesuje mnie klasyczny printserwer współdzielący
drukarke z możliwościa wykorzystania (już niekoniecznie przez sieć a np.
poprzez PC) pozostałych elementów typu skaner, fax itp. Pierwsze co mi
przyszło do głowy to dodatkowy port USB, do połączenia z komputerem,
gdzie właśnie możnaby skorzystać ze skanera, faxu i ew. drukarki w
sposób bezpośredni. Niestety z czymś takim jeszcze się nie spotkałem

> W większych urządzeniach to całkiem normalne, że jest zaimplementowany
> wielokrotny dostęp. Np. skanowane pliki są dostępne via sieć (WWW, SMB
> - zależy od implementacji), drukowanie to oczywista sprawa, wysyłanie
> faksów przez sterownik po stronie klienta (może np. dodawać specyficzny
> ciąg zawierający numer na który ma zostać wysłany faks).
>
> Mniejsze urządzenia wielofunkcyjne raczej są specyficznie
> zaprojektowane do pracy bezpośrednio z komputerem (z Windows) i o ile
> wydruki jeszcze printserver da radę obsłużyć to już skanowanie nie
> bardzo.

Znalazłem coś dla Canona MF57x0 - AXIS 1650 (także współdzielenie
skanera - nie wnikałem w jaki sposób):
http://www.axis.com/products/axis_1650/index.htm

Po pobieżnej analizie w Polscie dość trudno dostępne, znalazłem jedynie
w techdacie, niestety stan magazynowy 0 ;) do tego cena taka sobie :/

> W ogóle faksowanie to możesz odrzucić z góry - jeżeli potrzebny Ci
> wielodostępowy faks to najłatwiej będzie to osiągnąć używając bramek
> www-faks czy email-faks.
>
> Drukowanie też raczej jest ogarnięte.
>
> Udostępnianie faksu w ogóle np. w terminologii Windows nie istnieje. :)
> Ale są szanse podpiąć faks do Linuksa i o ile jest obsługiwany to
> dostęp do niego może być dla wielu użytkowników (via sieciowy demon
> SANE i sterownik Twain SANE).

Faxowanie przez siec w tym wypadku mnie nie interesuje , ale dzięki za posta

pozdrawiam

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/