Re: Szukam dobrego monitora do obróbki zdjęć

Autor: Ajoka <ajoka.adam_at_wp.pl.TNIJ>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 02:22:10 MET

> * NEC 1990FXp
> * NEC 1990SXi
> * Samsund 215TW
> * Fujitsu-Siemens P19-2

Ja bym brał Samsunga, najbardziej funkcjonalny,
rozdzielczość, panorama, najlepsza matryca S-PVA.

I nie daj się zrobić że P19-2 jest na S-PVA, nie istnieje
19 calowa matryca S-PVA. Co prawda w tym Fujitsu
udało się tak zrobić elektronikę że nie widać efektu
diferingu (FRC) i dlatego tak o nim piszą - bo wygląda
jakby miał 8 bitową paletę. Ale podobnie robi Eizo!

A wracając do tematu to mimo że ja bym wziął Samsunga
to do profesjonalnej grafiki (czy też wymagającej amatorskiej)
chyba lepszy byłby NEC 1990SXi - wiem że kupują bo pracownie
graficzne, przy budżetowych rozwiązaniach.

A ten FXp to faktycznie zagadka, ale taka kombinacja
profesjonalnej marki NECa i dobrej matrycy Samsunga
powinna dać dobre efekty.