Re: Printserwer a urządzenia wielofunkcyjne

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 01:57:30 MET

** Rafał Łukawski wrote:

> Ciekawym rozwiązaniem dla małego biura może być printserwer, z
> materiałów jakie znalazłem wynika, iż są to urządzenia wyłącznie do
> drukarek.

Nie tylko dla małego. I w sumie nie tyle ciekawym co oczywistym. :)

> Mnie zaś interesuje podłączenie do urz. wielofukcyjnego - np.
> drukarka via lan, a reszta (skaner, modem)

Modem? Nie faks?

> przez np. dodatkowe usb w printserwerze (działające przy włączonym
> komputerze). Niestety nie znalazłem czegoś takiego...

> MOże ktoś z was spotkał się z takim lub podobnym rozwiązaniem ?

W większych urządzeniach to całkiem normalne, że jest zaimplementowany
wielokrotny dostęp. Np. skanowane pliki są dostępne via sieć (WWW, SMB
- zależy od implementacji), drukowanie to oczywista sprawa, wysyłanie
faksów przez sterownik po stronie klienta (może np. dodawać specyficzny
ciąg zawierający numer na który ma zostać wysłany faks).

Mniejsze urządzenia wielofunkcyjne raczej są specyficznie
zaprojektowane do pracy bezpośrednio z komputerem (z Windows) i o ile
wydruki jeszcze printserver da radę obsłużyć to już skanowanie nie
bardzo.

W ogóle faksowanie to możesz odrzucić z góry - jeżeli potrzebny Ci
wielodostępowy faks to najłatwiej będzie to osiągnąć używając bramek
www-faks czy email-faks.

Drukowanie też raczej jest ogarnięte.

Udostępnianie faksu w ogóle np. w terminologii Windows nie istnieje. :)
Ale są szanse podpiąć faks do Linuksa i o ile jest obsługiwany to
dostęp do niego może być dla wielu użytkowników (via sieciowy demon
SANE i sterownik Twain SANE).