Re: PC bez dysku twardego

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 03:54:44 MET

Turbos10 wieczniezywy <adres@antyspamowy.pl> wrote:

> W jakimś czasopiśmie(strona 20) pisali coś o programie, który wrzuca
> swap na pendriva (nie wiem po co do tego specjalny program). Pisali, że
> to dobre rozwiązanie dla XP z 512 ramu.

            Jakie to czasopismo? Chip pod nowa redakcja, Komputer swiat czy
jeszcze cos innego?

> Ja mam 256MB. Pisali że to tanie rozwiązanie porównując z pamięcią i
> szybsze od dysku.

   Ooo, a gdzie mozna kupic tanie pendrive z transferem powyzej 70 MB/s?
Redakcja nie napisala, jaka szkoda :>

> Mam takie przeczucie, że kilka osób zwali sobie pendriva przez artykuł.

            Najpierw to hmmm, zwali sobie spokoj ducha jak zobaczy jakie to
szybkie w porownaniu ze swapem na wspolczesnym HDD, no chyba ze ktos
porownuje z HDD majacym kilkanascie lat - sam pamietam swoj pierwszy HDD
o transferze ~420 kb/s.

> A tak szczerze ile mógłby ten pendrive pochodzić?

            Czas liczony w tygodniach i to raczej niewielu. Specjalnie ze wzgledu
na ilosc zapisow pamieci flash takie specjalizowane dystrybucje FreeBSD jak
np: pfSense maja osobne obrazy dla instalacji na HDD, osobne minimalizujace
ilosc zapisow dla pamieci flash. Co prawda pierwszy mmozna zainstalowac na
karcie CF z przejsciowka z IDE, ale taki system nie pozyje dluzej niz pol
roku, o swapie z winNT nawet nie wspominajac.

> I czy jego wielkość powoli się zmniejszała czy po prostu przestałby
> działać.

            Raczej zacznie zglaszac niektore czesci jako uszkodzone/nie dajace
sie odczytac i przy kolejnym formatowaniu beda one oznaczone jako zle i tym
samym zmniejszaly ogolna dostepna pojemnosc pendrive.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl