zastanawiam się nad tunerem TV

Autor: gzygzy <gzygzy_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 17 Jan 2007 - 14:19:31 MET

witam,

tajemnicą dominacji człowieka na świecie jest to, że od momentu wynalezienia
koła zaczął wykorzystywać swoje wynalazki, w celu ułatwienia sobie życia. tym
sposobem człowiek ewoluuje, to ja też tak chcę. od jakiegoś czasu chodzi mi po
głowie zrezygnowanie z kurzącego się i zajmującego miejsce w moim małym pokoju
telewizora i zastąpienie go tunerem TV. byłem już prawie zdecydowany, kiedy
doszły mnie informacje o tym, że jakość obrazu nie jest rewelacyjna w tego
typu rozwiązaniach. czy to prawda? jak duży jest to spadek jakości? zna ktoś
może jakieś strony, gdzie robiono testy takich urządzeń? na pewno wszystko
zależy też od jakości sygnału. ja mam sygnał z kablówki (z multimedii, a z
tego co mi wiadomo, to u nich sygnał jest cyfrowy, czy może się mylę?), czy w
takim razie jakość będzie zadowalająca? jest mnóstwo zalet przemawiających za
tunerem, jednak jeśli jakość obrazu będzie porównywalna z zajechaną taśmą
video, gdzie śnieży równo i gęsto, to chyba zrezygnuję. przeglądałem ostatnie
rankingi chipa, szukałem opinii w internecie na temat sprzętu, czy coś się w
tej kwestii zmieniło? czy ktoś mógłby polecić jakiś dobry sprzęt, w kwocie nie
przekraczającej 300 zł? zależy mi na tunerze wewnętrznym. na możliwości
podłączenia kamery (analogowe też się da, prawda?). wszędzie polecają Leadtek
Winfast DTV2000H. ktoś ma? jakieś spostrzeżenia?