Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 06:07:39 MET

"Michał Bień" eoblj8$i6r$1@mx1.internetia.pl

> To ja teraz też dodam - żądać może, tyle tylko że sprzedawca
> nie ma obowiązku przywrócenia zgodności z umową przez wymianę, równie
> dobrze może zrobić to przez naprawę

Nie może. Konsument wybiera drogę ,,doprowadzania''. :)
Jak zażąda wymiany -- sprzedawca musi wymienić.

> i praktycznie konsument nie ma
> środków do przymuszenia go do takiego, a nie innego działania w
> odróżnieniu od drugiej naprawy przy rękojmi. W sumie przy HDD to
> normalne, bo jakby tak wymieniać wszystkie dyski na nowe to sprzedawca
> mógłby pójść z torbami.

I dobrze. :) Dlaczego winę zrzucać na nieświadomego konsumenta?
Pokrzywdzony Sprzedawca może dochodzić sprawiedliwości i żądać
odszkodowania od tego, kto go zrobił w balona. :) Może wywierać
presję:

 -- Albo mi zwrócisz pieniądze, albo nie kupię u Ciebie niczego więcej.

Może dochodzić swoich praw sądownie.
Odpowiedzilność za buble powinna spadać na producenta i tego, kto
świadomie utrudnia innym życie, świadomie handlując bublami.

Konsument raczej Sprzedawcy nie zastraszy słowami:

 -- Albo mi zwrócisz pieniądze, albo nie kupię u Ciebie niczego więcej.

> Ale jeśli już zgodzi się na wymianę w tym trybie
> to ma wymienić na nowy, a nie jakiś inny naprawiany.

I musi wystawić dokumenty takie, jak przy sprzedaży nowego
przedmiotu. I na nowe 2 lata bierze na siebie odpowiedzialność.

> A ja dodałem powyższe by nie powstało wrażenie, że przy każdej
> awarii dysku można SKUTECZNIE żądać wymianiy na nowy.

Wreszcie dochodzimy do zgody. :)

> Zresztą cała ta ustawa jest fatalnie napisana i trudno się dziwić, że ludzie
> ją potem nieprawidłowo odczytują, a orzecznictwa w porównaniu z rekojmią jest
> na razie tyle co kot napłakał.

Nie wiem, ile jest tego orzecznictwa, ale dla mnie Ustawa jest czytelna. :)
Wkrótce zobaczę, na ile jest skuteczna. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'