Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> wrote:
>
> Panowie, wygląda na to, że macie racje. Sprzedawca odpowiada przed
> konsumentem przez 2 lata, w czasie którego, w przypadku zaistnienia
> niezgodności towaru z umową (istotnej wady), konsument może zarządać
> wymiany towaru na nowy.
To ja teraz też dodam - żądać może, tyle tylko że sprzedawca
nie ma obowiązku przywrócenia zgodności z umową przez wymianę, równie
dobrze może zrobić to przez naprawę i praktycznie konsument nie ma
środków do przymuszenia go do takiego, a nie innego działania w
odróżnieniu od drugiej naprawy przy rękojmi. W sumie przy HDD to
normalne, bo jakby tak wymieniać wszystkie dyski na nowe to sprzedawca
mógłby pójść z torbami. Ale jeśli już zgodzi się na wymianę w tym trybie
to ma wymienić na nowy, a nie jakiś inny naprawiany.
> Odpowiadam jedynie po to, by ewentualne zainteresowane osoby nie były
> 'zdezinformowane' moimi poprzednimi wypowiedziami. Zmyliły mnie okresy
> zawarte w art. 4 i 10 ustawy.
A ja dodałem powyższe by nie powstało wrażenie, że przy każdej
awarii dysku można SKUTECZNIE żądać wymianiy na nowy. Zresztą cała ta
ustawa jest fatalnie napisana i trudno się dziwić, że ludzie ją potem
nieprawidłowo odczytują, a orzecznictwa w porównaniu z rekojmią jest
na razie tyle co kot napłakał.
-- Pozdrawiam, Michal Bien mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG: 351722 #ICQ: 101413938 JID: mbien@jabberpl.orgReceived on Sat Jan 13 22:10:07 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 13 Jan 2007 - 22:51:12 MET