Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Michał Bień <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 23:14:00 MET

Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> wrote:

> Panowie, wygląda na to, że macie racje. Sprzedawca odpowiada przed
> konsumentem przez 2 lata, w czasie którego, w przypadku zaistnienia
> niezgodności towaru z umową (istotnej wady), konsument może zarządać
> wymiany towaru na nowy.

        To ja teraz też dodam - żądać może, tyle tylko że sprzedawca
nie ma obowiązku przywrócenia zgodności z umową przez wymianę, równie
dobrze może zrobić to przez naprawę i praktycznie konsument nie ma
środków do przymuszenia go do takiego, a nie innego działania w
odróżnieniu od drugiej naprawy przy rękojmi. W sumie przy HDD to
normalne, bo jakby tak wymieniać wszystkie dyski na nowe to sprzedawca
mógłby pójść z torbami. Ale jeśli już zgodzi się na wymianę w tym trybie
to ma wymienić na nowy, a nie jakiś inny naprawiany.

> Odpowiadam jedynie po to, by ewentualne zainteresowane osoby nie były
> 'zdezinformowane' moimi poprzednimi wypowiedziami. Zmyliły mnie okresy
> zawarte w art. 4 i 10 ustawy.

        A ja dodałem powyższe by nie powstało wrażenie, że przy każdej
awarii dysku można SKUTECZNIE żądać wymianiy na nowy. Zresztą cała ta
ustawa jest fatalnie napisana i trudno się dziwić, że ludzie ją potem
nieprawidłowo odczytują, a orzecznictwa w porównaniu z rekojmią jest
na razie tyle co kot napłakał.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl