Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 06:12:44 MET

"Rafał Łukawski" eob7gf$9qr$1@news.lukawski.pl

> Tu musze abstahować od prawa. Tzw. Rzeczywistość. Powinien, lepiej na
> tym wyjdzie. Dlatego też np. głównej księgowej nie prosi się o wybór
> sprzętu do nowej serwerowni ;)

Konsument nie ma głównej księgowej.

Jeśli jesteś aż tak zuchwały, iż piszesz 'powinien' -- wypisz
dziedziny, na których się znasz.

Jeśli w sklepie spożywczym kupisz truciznę w worku z napisem
'sól kuchenna' -- będzie można powiedzieć, że błąd leży po
Twojej stronie, bo powinieneś się znać, a jednak się nie znasz?

Nie wydaje Ci się, że prościej jest wówczas, gdy Ty kupujesz sól i bez
sprawdzania jej sypiesz ją do ziemniaków? Oczywiście -- mógłbyś najpierw
zanieść do laboratorium, przebadać itd. :) Ale wówczas stracisz życie na
badaniu wszystkiego, także badaniu ludzi, którzy badają, bo może
zaniesiesz sól do przebadania nie uprawnionemu chemikowi, lecz komuś,
kto tylko takiego kogoś udaje.

> Brniemy w filozowfie, niestety zdarza się tak, że wyroluja CIę na tym,
> na czym się nie znasz. Dlatego też wieeele razy widziałem jak osoba nie
> znająca się na rzeczy przychodzi do sklepu z kimś, kto ma jakiekolwiek
> pojęcie. Tak też rodza się dobre znajomości ;) ale to już offtopicowo ;)

Ty zapewne wolałbyś nawet sytuację, w której ludzie mogą podrabiać dokumenty
i pieniądze. :) Kto się nie zna -- ten ponosi odpowiedzialność. :)

-=-

I właśnie tacy ludzie jak Ty -- sprawiają, że w tym kraju długo jeszcze
złodzieje będą żyli dostatnio kosztem sprawiedliwych i uczciwych, albowiem
wg Ciebie każdy powinien mieć:

 -- swoją prywatną policję
 -- swoje prywatne wojsko
 -- swoją prywatną służbę zdrowia (to akurat jest możliwe)
 -- swoje prywatne sądy... ;)

Wg Ciebie powinny zapanować wśród ludzi prawa zwierząt -- słabsi są wchłaniani
przez silnych: są zabijani, oszukiwani, odsuwani od życia politycznego czy
publicznego, tracą wpływ na prawo...

W świecie zwierząt to się sprawdza -- silny zabija najsłabszych ze swego
jadłospisu i jakoś to idzie. Mechanizm samokontroli w świecie zwierząt
sprawdza się doskonale. :) Najsilniejsi rozmnażają się, słabsi są zjadani
i geny silnych wygrywają, dzięki czemu ,,społeczeństwo'' się rozwija. :)

Hitler proponował taki układ: silni podbijają słabszych i wyrasta rasa
panów -- silnych nadludzi pozbawionych skaz. :) Na wszelki wypadek też
eksterminował tych, których uznał za podludzi. Na dodatek powoływał się
na Boga mówiącego/nakazującego 'nie zabijaj' i twierdził 'Got mit uns'. :)

No i nawet ta koncepcja wzięła górę, albowiem bogaci Amerykanie, czyli
amerykańscy żydzi doprowadzili do interwencji Ameryki i pokonania Hitlera. :)
Niestety zapłaciły za tę koncepcję miliony ludzi. Zapłacono życiem
i zniszczeniami na skalę niewyobrażalną. Co więcej -- owa koncepcja
uległa zmianie dopiero wówczas, gdy ludzie (i to chyba nie wszyscy
ludzie, ale garstka mądrzejszych) pojęli, iż potrafią unicestwić całą Ziemię. :)

-=-

Konsument nie ma księgowej, nie ma radcy prawnego, nie ma prawnika/adwokata,
nie zajmuje się zawodowo tym, co konsumuje czy kupuje. Konsument idzie do
sklepu i nie oczekuje tego, że zostanie oszukany.

Sprzedawca czasami ma i księgowych, i prawników, i znajomości w świecie tego,
czym handluje. Czasami dysponuje laboratoriami i ekspertami. Czasami nawet
wywiera nieformalny wpływ na otoczenie, wykorzystując swoją pozycję.

Wynik ewentualnego konfliktu Konsument-Sprzedawca jest łatwy do przewidzenia.
To jakby z jednej strony postawić zawodowych żołnierzy uzbrojonych po zęby,
a z przeciwnej strony garstkę nieświadomych swego istnienia niemowlaków.

Oczywiście zawsze można mówić takiemu niemowlakowi, że powinien być
czujny, ;) znać się na sztuce wojennej itd. :)

Na szczęście ludzkość poszła w przeciwnym kierunku: niemowlak jest
chroniony przez prawo i przez silnych. :)

Podobnie chroniony jest Konsument.

Wkrótce zobaczę, na ile Ustawa jest skuteczna. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'