Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 12 Jan 2007 - 04:20:57 MET

Palmer wrote:

> Zareklamowałem wadliwy dysk twardy firmy Seagate (ST3160812AS). Po 3
> tygodniach oczekiwania otrzymałem inny (nowy) dysk z następującym oznaczeniem
> na etykiecie z zieloną obwolutką: "Certified Repaired HDD". Czy w serwisie
> Seagate niesprawne dyski wymieniają na refurbished czy też sklep, w ktorym owy
> dysk reklamowałem podmienił na właśnie taki egzemplarz? Wskaźniki SMART
> potwierdzają, że dysk jest nowy.

        W PL nie robi się naprawy dysków, a na wysłanie AFAIR do Irlandii,
naprawę i powrót nawet 3 tygodnie to trochę za mało - IMHO dostałeś inny
dysk z kanału dystrybutora na Polskę po fabrycznej naprawie u Seagate.
Wiadomo - w jednym padnie elektronika, w innym nośnik to i producent
minimalizuje straty. To są testy producenta, więc powinno być OK. Co
prawda w trybie ustawowym zgodności z umową wymagana jest wymiana, na
NOWY przedmiot, ale Ty zapewne reklamowałeś w trybie gwarancyjnym i jak
się w nią wczytasz to zapewne jest przewidziana taka możliwość podmiany
na fabrycznie odświeżany i przetestowany.
A że SMART jest wyzerowany - nic dziwnego - w końcu naprawę i testy robi
producent, a nie Pan Zdzisiek.

> BTW, co oznacza i kiedy ulega zmianie parametr SMART: "Power Cycle Count"?

        Przy każdym zatrzymaniu i uruchomieniu dysku (w tym uśpienie).
Za pełne cykle start-stop odpowiada AFAIR podobny parametr.

> Czy "Power-On Time Count" oznacza czas działania dysku wyrażony w godzinach?

        W Seagate, nowych Samsungach i wielu innych - tak. Ale np: starsze
Samsungi - i to nie takie stare bo P80 liczyły ten parametr w minutach.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl