Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Palmer <kolupCIACHO_at_o2.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 00:57:12 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
news:eo72r9$2ca$1@mx1.internetia.pl...

> W PL nie robi się naprawy dysków, a na wysłanie AFAIR do Irlandii,
> naprawę i powrót nawet 3 tygodnie to trochę za mało - IMHO dostałeś inny
> dysk z kanału dystrybutora na Polskę po fabrycznej naprawie u Seagate.

W ProLine, gdzie ów dysk kupiłem i reklamować zmuszony byłem powiedzili, że
dysk odeslany zostanie do centrali w Warszawie, tam zrobią testy i jesli dysk
okaże się niesprawny - zostanie wysłany do centralnego sewrisu Seagate'a do
Holandii. Dlatego poinformowali, że taka procedura może potrwać nawet do 3
tygodni.

> Wiadomo - w jednym padnie elektronika, w innym nośnik to i producent
> minimalizuje straty. To są testy producenta, więc powinno być OK. Co
> prawda w trybie ustawowym zgodności z umową wymagana jest wymiana, na
> NOWY przedmiot, ale Ty zapewne reklamowałeś w trybie gwarancyjnym i jak
> się w nią wczytasz to zapewne jest przewidziana taka możliwość podmiany
> na fabrycznie odświeżany i przetestowany.

W zasadzie to dostałem z dyskiem tylko dowód zakupu (w moim wypadku paragon),
bez którego - jak wiadomo - ew. roszczenia gwarancyjne w PL sa
bezprzedmiotowe, więc z żadnymi warunkami gwarancji nie dane mi było się
zapoznać. Chodzi mi o to czy zgodnie z prawem został mi wydany dysk o
identycznych parametrach, ale o innym numerze seryjnym (czyli nie mój), który
nie jest fabrycznie nowy, tylko fabrycznie naprawiony? Czy to znaczy, że dysk
twardy, będący na gwarancji może zostać wymieniony na fabrycznie odswieżony (a
nie fabrycznie nowy? W końcu jeśli będę chciał ten dysk sprzedać, to kto mi
kupi "naprawiany", nawet jeśli działa i zachowuje się jak nowy?

> A że SMART jest wyzerowany - nic dziwnego - w końcu naprawę i testy robi
> producent, a nie Pan Zdzisiek.

Racja, nic dziwnego, ale wrodzona ciekawość każe mi zastanawiac się, co było
zwalone w tym dysku i jaki "przebieg" mają poszczególne jego części.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5331fc0c2d8555d3

> Przy każdym zatrzymaniu i uruchomieniu dysku (w tym uśpienie).

Zrobiłem test - dysk przeszedł w stan uspienia i zmienił sie parametr, który
opisujesz poniżej, tj. Start/Stop Count. Przypuszczam, że Power Cycle zlicza -
jak sama nazwa wskazuje - cykle dysku 'pod prądem" czyli bez znaczenia jest
jego aktualny stan (aktywny czy też uspiony) dopóki dysk jest zasilany prądem.

Pozdrawiam,
Palmer