Re: wydajnosc raid5 na dyskach sata

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 23:06:57 MET

uC napisał(a):
> Najlepiej bedzie jak wrzucisz gdzies w sieci zdjecie wykresu dla jednego
> dysku i dla Raid0, wtedy bedzie mozna cos powiedziec.
Niestety, komputer z raid0 i nF430 byl dla klienta juz poszedl, wiec nie
zrobie zrzutu.

> Pytanie: po co Ci ten Raid5? Jezeli zrobisz go na nForce'ie to duzo
> ryzykujesz. Chipsety oparte na nF4 maja bardzo duzo bugow w obsludze
Dlatego tez nie chce robic tego na nf tylko na intelu. Chocby wlasnie
dlatego core2duo zamiast a64...

> Generalie jesli nie masz jakichs specjalnych wymagan, to do domu nie
> warto bawic sie w R5 (chyba ze lubisz sie bawic ;-)
Powiedzmy ze to komputer roboczo-domowy. Pracuje na nim na sofcie ktory
zjada troche procesora (na a2800+ mam praktycznie ciagle 100% cpu), ramu
1GB mi wystarcza, ale tez grzebie bardzo czesto po dysku (w biblotekach
lezacych na dysku, ktorych jest kilka GB). Dlatego pomyslalem ze fajnie
by bylo miec raid5, zwlaszcza ze 5 jest bardziej odporny na awarie niz
0, i szybszy niz 1, a 3 dyski po 80GB to az nadto pojemnosci, a 3x 160GB
tez nie bedzie wiele drozsze...

Tak teraz zaczelem sie zastanawiac - czy moj poczciwy win 2000 sp4+ da z
tym rade? W sumie mam kupiony orginalny box, i szkoda go wyrzucic tylko
z okazji zmiany platformy...