Re: wydajnosc raid5 na dyskach sata

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 21:54:57 MET

"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message
news:enp0td$kfh$2@nemesis.news.tpi.pl...

> no wlasnie HD tach-em... (oczywiscie w spoczynku, rownoczesnie nie
> defragmentuje dysku ani nic podobnie glupiego ;) )

Najlepiej bedzie jak wrzucisz gdzies w sieci zdjecie wykresu dla jednego
dysku i dla Raid0, wtedy bedzie mozna cos powiedziec. Mozesz tez zrobic test
"h2benchw" (z linii komend z opcja -a i pokazac wyniki). Jest to bardzo
dobrze sprawdzona aplikacja, zreszta cytowany przez Ciebie Tomshardware z
niej korzysta.

Pytanie: po co Ci ten Raid5? Jezeli zrobisz go na nForce'ie to duzo
ryzykujesz. Chipsety oparte na nF4 maja bardzo duzo bugow w obsludze SATA i
Raid i, o czym juz wiele razy pisalem, z niewiadowmych powodow bez
informowania uzytkownika rozlaczaja macierz. Jezeli jest to Raid1 to pol
biedy ale jesli Raid0 lub 5 to jestes ugotowany! Wiec juz lepiej kupic
zewnetrzny kontroler. Jesli chcesz miec wiecej niz 70 MB/s to tylko na PCIe
(lub PCI-X, ale tego Twoje plyta nie obsluguje) bo zwykly PCI 32bit/33 MHz
bedzie ograniczal przepustowosc macierzy. Poza tym, jezeli nie bedzie on
mial hardwarowego XORa, to bedzie bardzo wolno przy zapisie (chyba ze to
nowe HighPointy ktore moaja niezle zoptymalizowana realizacjie sw. XORa
przez CPU).

Generalie jesli nie masz jakichs specjalnych wymagan, to do domu nie warto
bawic sie w R5 (chyba ze lubisz sie bawic ;-)

Pzdr.,

--
uC
www.ultracode.eu