Re: Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Aikus <aikus_at_poczta.fm>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 15:35:38 MET

Michal Kawecki napisał(a):

> Absolutnie nie neguję roli uziemienia czy też zerowania w instalacji
> elektrycznej. Ale w tym przypadku IMO się mylisz - ani notebook, ani te
> napędy nie powinny mieć absolutnie żadnych potencjałów na swoich
> obudowach. Po prostu zasilacze impulsowe stosowane w tych urządzeniach
> oddzielają od siebie galwanicznie obwód wysokiego i niskiego napięcia.

Wlasnie ZTCW doklandie odwrotnie. Transformatorowe zasilacze robily cos
takiego, natomiast zasilacze impulsowe AFAIK dzialaja na zasadzie
kondensatorowych dzielnikow napiecia pracu przemiennego... Tak wiec ten
prad ktory mamy na wyjsciu to nie prad przetransformowany tylko
dokladnie ten sam ktory jest w sieci...
Oczywiscie nie jestem pewien tego co napisalem - poprawcie mnie jesli
sie myle.

> Nie ma więc po prostu możliwości wytworzenia różnicy potencjałów.
> Dlatego właśnie notebooki można zasilać z gniazdek bez uziemienia i
> można do nich podpinać dowolne inne urządzenia, które też mają w środku
> zasilacz impulsowy i które także nie wymagają uziemienia.

Eee, no nie wiem, klocic sie nie bede, nie znam sie az tak dobrze na
budowie zasilaczy impulsowych, ale zrob doswiadczenie: Podlacz kompa
stacjonarnego do gniazka bez uziemienia i dotknij neonówka do obudowy...

Poza tym z jakiegos powodu jednak istnieja zasilacze (zarowno do
notebookow jak i do dyskow na USB) ktore maja trojprzewodowy kabel
zasilajacy i wtyczke z uziemieniem.
IMNSHO to sa zasilacze firm ktore nie koniecznie chca zaoszczedzic 20
centow na produkcji stuki zasilacza poprzez wyprucie jednego przewodu
kosztem obnizenia bezpieczenstwsa.

--
Pozdrowienia!!
Aik