Re: Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 14:07:12 MET

"Aikus" <aikus@poczta.fm> wrote in message news:el8jjj$vka$1@news.onet.pl...

> Na pewno, tylko w sytuacji kiedy podlaczam dwa dyski do notebooka to jest
> jeszcze trzeci element - notebook i tu sie sprawa komplikuje, bo on ma
> zasilacz z uziemieniem, wiec tak naprawde, jesli dyski sa bez uziemienia
> to notebook powinien pracowac na baterii ... i to jest wlasnie takie
> sranie w banie - w praktyce nie da sie nad tym zapanowac.
> A jak jest uziemienie to poprostu zawsze wszystko jest OK i nie ma bata:)

Absolutnie nie neguję roli uziemienia czy też zerowania w instalacji
elektrycznej. Ale w tym przypadku IMO się mylisz - ani notebook, ani te
napędy nie powinny mieć absolutnie żadnych potencjałów na swoich obudowach.
Po prostu zasilacze impulsowe stosowane w tych urządzeniach oddzielają od
siebie galwanicznie obwód wysokiego i niskiego napięcia. Nie ma więc po
prostu możliwości wytworzenia różnicy potencjałów. Dlatego właśnie notebooki
można zasilać z gniazdek bez uziemienia i można do nich podpinać dowolne
inne urządzenia, które też mają w środku zasilacz impulsowy i które także
nie wymagają uziemienia.

Rozwiązanie jest jedno - zmień te badziewne zasilacze na lepsze i po
sprawie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/