Re: Asus AI quiet a wiatraki

Autor: Uncle Pete <pkozar_usun_to_at_ucun_to_acn.waw.pl>
Data: Fri 24 Nov 2006 - 14:47:22 MET

> Mam płytę Asus P5W DH Deluxe w obudowie z 3 wiatrakami; jak dodac 2
> wentylatory zasilacza oraz 1 CPU, to jest tego trochę....Zależy mi na
> cichej pracy, a w ustawieniach monitora w BIOSie, jak również w
> utilities Asusa widzę, że istnieje mozliwość sterowania pracą wiatraków:
> CPU, Chassis1 oraz Chassis2 (PWR1 oraz PWR2 są tylko w BIOSIE).
>
> Jednak serwis, który mi składał komputer, połączył wszystko tak że
> sterowany (silent, optimal, performance) może być tylko fan CPU.
> Wiatraki obudowy sa połączone 2 przewodami (czerwony + czarny z
> [...]

Ten żółty jest podłączony do obrotomierza i nie jest niezbędny do
regulacji prędkości obrotowej wiatraka. Mam na płycie Asus P5B wszystko
podłączone zgodnie ze specyfikacją - wiatrak procesora do CPU,
wiatraczki obudowy (dwużyłowe) - do Chassis1 i Chassis2. W
oprogramowaniu Asusa ustawilem Q-Fun na Optimal i wszystko ładnie i
cicho działa (tylko nie znam prędkości obrotowej wiatraków w obudowie,
bo nie mają trzeciego kabelka, ale kręcą się wyraźnie wolniej). Trzeci
wiatrak obudowy możesz spokojnie podłączyć przez rozgałęziacz do
Chassis1 lub 2.

Pozdrawiam,

Piotr