Re: Nagrywarka DVD ... - c.d.

Autor: Tytus <Tytus_at_antyspam.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 19:50:26 MET

Witam ponownie!

> "Przestudiuję" to co napisałeś, poeksperymentuję, zajrzę do archiwum.

Tak jak "obiecałem", przestudiowałem wszystkie 3 ostatnie wątki nawiązujące
do spraw wyboru nagrywarki DVD, w szczególności informacje odnośnie
testowania.
Ściągnąłem programy CD-DVD Speed 4.7.0.0 oraz DVD Info Pro 4.623.
Próbowałem także "przestudiować" instrukcję do programu CD-DVD Speed
ze strony http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=192563
Może nawet bym poświęcił na to czas i przez to przebrnął, tyle, że nie
bardzo wiem po co.
Widzę sens takiego badania gdybym już miał nagrywarkę i chciał sprawdzić
na jakiej firmy nośniku i przy jakiej prędkości nagrywania mogę uzyskać
najlepszy wynik.
Nie widzę natomiast możliwości (praktycznej) wykorzystania tych testów
w celu wyboru przyszłej nagrywarki. Nie mam bowiem dostępu do nagrywarek
różnych firm (i do tego aktualnie dostępnych na rynku) by wykonać na nich
tak skomplikowane i czasochłonne testy by tą drogą dokonać wyboru.

Myślę, że zapoznanie się z wynikami testów jak te w/w lub innymi, wykonanymi
przez osoby mające w tym doświadczenie i mające możliwość wykonania ich
na różnych napędach i nośnikach, a tym samym porównania ich wyników
byłoby najbardziej celowe. Tylko, że wyniki prezentowane w różnych czasopismach
były już wielokrotnie podważane lub wręcz wyśmiewane na tej i innych grupach.
Czym więc się kierować? Na pewno nie ceną. Różnice w cenach (poza Plextorem)
są praktycznie dla mnie bez znaczenia. Zresztą do Plextora na przykładzie
nagrywarki CD-RW już się zraziłem.

Na tej grupie chwalone były napędy Pioneera. Tak się składa, że mój znajomy
ma w pracy 3 napędy Pioneer DVD-RW DVR-107D od ponad 2 lat. Nie są
używane specjalnie intensywnie, a mimo to z dwoma z nich były już kłopoty.
Płytki używają co najmniej ze środkowej półki lub lepsze.

Czy jest w internecie jakiś ranking (bez wgłębiania się w specjalistyczne
parametry), na tyle WIARYGODNY, że mógłby być podstawą wyboru przy
zakupie?

I jeszcze jedno. W moim programie Nero nie ma testu ScanDisc, a wydaje się
stosunkowo szybki do wykonania na płytkach zapisanych na różnych nagrywarkach.
Gdzie go można znaleźć?

Pozdrawiam
Tytus