Re: Nagrywarka DVD ... - c.d.

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 22:37:00 MET

Tytus napisał(a):

> Tylko, że wyniki prezentowane w różnych czasopismach były już
> wielokrotnie podważane lub wręcz wyśmiewane na tej i innych grupach.

Bo co do wielu wyników można mieć naprawdę spore wątpliwości czy oby nie
były sponsorowane. ;) Poza tym jeśli czyta się taki test i widzi się, że
testujący zwracali uwagę na wszystko (ładny panel, głośność pracy,
dołączone oprogramowanie, czas zapisu) ale nie zwrócili uwagi na
naprawdę ważne parametry (ilość błędów) a jedynie oprali się na tym, czy
da się tak nagraną płytkę odczytać, to ja przepraszam...

> Na tej grupie chwalone były napędy Pioneera. Tak się składa, że mój znajomy
> ma w pracy 3 napędy Pioneer DVD-RW DVR-107D od ponad 2 lat. Nie są
> używane specjalnie intensywnie, a mimo to z dwoma z nich były już kłopoty.
> Płytki używają co najmniej ze środkowej półki lub lepsze.

Zakładając, że te z wyższej to Verbatim, Sony, TDK to ja unikałbym nawet
tych ze średniej. ;P
A na poważnie, to prawda jest taka, że ZAWSZE trafi się ktoś narzekający
na jakiś sprzęt. Nagrywarki nie są produkowane na specjalne zamówienie z
indywidualną kontrolą jakości każdego egzemplarza. Cokolwiek nie kupisz,
to zawsze na jakimś forum czy wśród znajomych trafi się ktoś kto albo
sam miał problemy, albo ma znajomego, który męczył się z produktem danej
firmy.
Pioneery jednak moim zdaniem to dobre napędy, w testach ładnie wyszły, a
czy przypadkiem właśnie nie ta firma stworzyła zapis DVD? ;P

> Czy jest w internecie jakiś ranking (bez wgłębiania się w specjalistyczne
> parametry), na tyle WIARYGODNY, że mógłby być podstawą wyboru przy
> zakupie?

cdrlab.pl - moim zdaniem dosyć wiarygodne testy, autorzy zwracają uwagę
na to, co ważne. Testy wykonywane Plextorem, mają dostęp do nowości, już
chyba dwa BD-R zdążyli przetestować w ciągu ostatnich miesięcy i w ich
ręce trafia praktycznie każda nowa nagrywarka trafiająca na rynek. ;)
cdrinfo.pl - chyba najstarszy serwis o tej tematyce w Polsce, kiedyś
najbardziej znany jeśli chodzi o testy, które robili jeszcze w czasach
CD-RW, teraz testują jakoś rzadziej niż Ci z cdrlab.pl, ale co jakiś
czas jakiś się pojawi. ;)

> I jeszcze jedno. W moim programie Nero nie ma testu ScanDisc, a wydaje się
> stosunkowo szybki do wykonania na płytkach zapisanych na różnych
> nagrywarkach.
> Gdzie go można znaleźć?

Hmm... Spróbuj może z inną wersją CD-DVD Speed... A tak naprawdę
ScanDisc obrazowo tylko pokazuje Ci który sektor i plik jest czytany,
który nie, a z którego dane udało się odzyskać za pomocą systemu
korekcji (IIRC znaczenie żółtych kwadracików :P).

# /George Orwell - Rok 1984/