Re: Iiyama H511S-B na matrycy PVA czy IPS

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 13 Nov 2006 - 21:06:07 MET

"Rafał Bartoszak" 121t2hxbm5e$.lyq1b8opgltk.dlg@40tude.net

> Zapewne x52.

Nie. DVD.

> Monitor ma takie pasmo, jakie dał mu producent.

Domyślam się. :)

> Pytanie, na jaką
> rozdzielczość i odświeżanie takie pasmo pozwala bez rozmycia obrazu.
> Do Twoich ustawień dobre byłoby pasmo rzędu 200-250 MHz, i zapewne tyle
> masz, ale inne niedoskonałości monitora (konwergencja) nie pozwalają na
> uzyskanie dobrego obrazu.

> I co z tego...
> 1. Do takiej pracy potrzebne jest pasmo wizyjne szerokości autostrady
> Stuttgart - Monachium. 2048x1536x100x3 = ok 950 MHz.

:)

> 2. Rozmiar plamki na monitorze CRT wynosi ok 0.24 mm, co daje ok 4
> pixeli na mm. Do takiej rozdzielczości potrzebował byś ekranu o
> rozmiarach ok 512 x 390 mm.

:)

> Nie ma sensu pracować w większej rozdziałce niż 1152x864 na monitorze
> 17-calowym. Chyba, że masz bardzo drobne ziarno, rzędu 0.18 mm. A nie

Nie znam rozmiarów tak zwanej plamki, tym bardziej, że to płaski trynitron,
w którym nie ma okrągłych składowych piksela, ale prostokątne.

> masz. I Twój monitor nie jest wstanie wyświetlić tylu pikseli, ile mu
> każesz. Stąd przy tej rozdzielczości obraz musi być rozmyty, niezależnie
> od tego, czy monitor ma wady, czy nie.

Na rozmycie nie narzekam, a jestem raczej wybredny, ale na geometrię -- tak.

> Dobry LCD załatwi sprawę luźno.

No tak, ale ja żyję z dnia na dzień -- nawet na ubrania mi brakuje.
Dobrze, że nie głoduję.

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |