Re: Iiyama H511S-B na matrycy PVA czy IPS

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Mon 13 Nov 2006 - 17:04:27 MET

Dnia 2006-11-09 17:49:55, encja *Eneuel Leszek Ciszewski* wymodziła
przez port 119 co następuje:

[...]
> -- czytnik LG (padł wkrótce po skończeniu się gwarancji)

Zapewne x52. To masz pecha. Mi padło ich kilka przy pierwszej instalacji
windowsa, albo wogóle przed uruchomieniem kompa. Świetna seria.
Sprawa oczywista - wymiana na nowe, innego producenta.
Dali ciała, bo napędy LG np. x32 czy x34 były absolutnie nie do
zajechania.

> Czyli mój powinien mieć 2 do 3 razy 90 MHz? 180 MHz do 270 MHz?

Monitor ma takie pasmo, jakie dał mu producent. Pytanie, na jaką
rozdzielczość i odświeżanie takie pasmo pozwala bez rozmycia obrazu.
Do Twoich ustawień dobre byłoby pasmo rzędu 200-250 MHz, i zapewne tyle
masz, ale inne niedoskonałości monitora (konwergencja) nie pozwalają na
uzyskanie dobrego obrazu.

> Rozdzielczość można tu nastawić dużo wyższą (nawet 2048 na 1536, ;)

I co z tego...
1. Do takiej pracy potrzebne jest pasmo wizyjne szerokości autostrady
Stuttgart - Monachium. 2048x1536x100x3 = ok 950 MHz.

2. Rozmiar plamki na monitorze CRT wynosi ok 0.24 mm, co daje ok 4
pixeli na mm. Do takiej rozdzielczości potrzebował byś ekranu o
rozmiarach ok 512 x 390 mm.

> co jednak daje w rzeczywistości tylko 1600 na 1200 -- teraz taką
> mam i nawet widzę litery) ale oczywiście z mniejszą częstotliwością
> odświeżania (60 Hz).

Nie ma sensu pracować w większej rozdziałce niż 1152x864 na monitorze
17-calowym. Chyba, że masz bardzo drobne ziarno, rzędu 0.18 mm. A nie
masz. I Twój monitor nie jest wstanie wyświetlić tylu pikseli, ile mu
każesz. Stąd przy tej rozdzielczości obraz musi być rozmyty, niezależnie
od tego, czy monitor ma wady, czy nie.

> Chciałbym mieć monitor o tej rozdzielczości z częstotliwością odświeżania
> rzędu 100 Hz. :) Dopiero wówczas rysunki wyglądają jak rysunki, a nie jak
> dziury (międzypikselowe) oklejone rysunkami. ;)

Dobry LCD załatwi sprawę luźno.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]