Re: Iiyama H511S-B na matrycy PVA czy IPS

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 13 Nov 2006 - 00:44:41 MET

"Rafał Bartoszak" 5fozp55uzug9$.l7ownzbhj8u6.dlg@40tude.net

> W monitorach CRT zbieżność kolorów = konwergencja

Myślałem, że Ci chodzi o dopasowanie kolorystyki, balans bieli itd. :)

  http://www.adobe.com/svg/viewer/install/svgtest.html <-- tu jest coś koło kalibrowania :)

Przy okazji uzbrajania we (; wjułer ;) SVG -- można skalibrować monitor
i utworzyć własny plik ICM. Polecam -- oczywiście nie profesjonalistom,
bo oni mi coś polecą i nie ,,posiadaczom'' monitorów iiyama, bo to mija
się z celem przy tej stabilności wyświetlania obrazu, jaka w nich jest. :)

-=-

W nocy zwiedzałem z googlami świat -- rozdzielczość jest tam
tak duża, zaś szybkość wyświetlania tak mała, że zauważyłem,
iż po Półwyspie Helskim jeździłem samochodem szybciej, niźli
,,palcem po googlowej mapie''. Po kilku (?trzech?) godzinach
wpatrywania się w monitor -- oślepłem niemal zupełnie. :)

Zauważyłem też, że New York wygląda z lotu ,,ptaka'' jak ogromny parking samochodowy. ;)
Do kalibracji monitora doszło dzięki poszukiwaniom innych (niż googlowe) map oraz rzutów
ze zdjęć satelitarnych. :) Właściwie to szukałem w Yahoo, ale zanim doszedłem (a jeszcze
nie doszedłem) do Yahoo, zerknąłem do SVG i innych rzeczy. :) W googlach widać doskonale
dachy znanych mi domów w Azalandii (Zatoki Puckiej) i nie tylko tam. Jeśli rozdzielczość
tych zdjęć zostanie zwiększona -- ogólne mapy wszelakie (przy ogólnodostępnym internecie
bezprzewodowym) staną się zbyteczne. :) Na podróże prawdziwe mnie już nie stać. :) Ponoć
podróże kształcą -- zapewne więc dlatego nie wolno mi podróżować... Prawie na pewno umrę
nie tylko z tęsknotą [patrząc na nidostrzegalne szczyty siedmiu wzgórz -- które człowiek
zamienił w Wieczne miasto] ale i z nienawiścią do ludzi, którzy mi los taki zgotowali...

--b, czyli takie coś, czego nie widać, nie słychać, a o obecność czego ludzie się czasami dopominają...
(_______) leszekc@@alpha.net.pl | |

Postscriptum: SVG robi ;) karierę, więc nie chcę pozostać w tak zwanym tyle. ;)