Re: RAID

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 19:44:12 MET

Dnia 2006-11-11 13:00:42, encja *moscal moscal* wymodziła przez port 119
co następuje:

> Wczesniej dyski byly w macierzy programowej, nie byly mocno wykorzystywane,
> w sumie po probie zrobienie chroota z pld na redhacie zaczelo sie wszystko
> sypac (znikaly dyski), a po reinstalacji i wlaczeniu hostraid znikaja dwa
> dyski... moze przypadek moze nie.. one od zawsze byly w raidzie... trzy dyski
> jeden pod drugim z wiatrakiem plus jeden obok (obudowa serwerowa - kieszeniowa).
>
> plyta intelowska z pentium 4, pamieci 2x256 ECC 300 oraz dolozone niedawno
> 2x512 ECC 400 - znajomy mi mowil, ze to moze byc rowniez wina pamieci...

> [...]

Hmm...
Jakie to dyski ?
1. Np. Seagate gwarantuje poprawne działanie w jednej macierzy dysków z
trzech kolejnych serii. Może tędy droga.
2. Miałem problemy z zewnętrznymi kontrolerami Adaptec'a PCI-X na
płytach intela (E-cośtam, 2x P4Xeon, numerków nie pamiętam, musiałbym
zajrzeć do papierów, a te mam w robocie). Kontroler niepoprawnie
startował, ale dopiero po nagrzaniu. Na zimno startował bezbłędnie i
chodził, po restarcie - dupa. Sprawę załatwiłem dość ordynarnie -
wymieniłem kontroler na intela i spokój. Żeby było ciekawiej, te płyty
mają zintegrowany hostraid Adapteca, i ten działa bezbłędnie, ale
obsługuje tylko RAID0 i RAID1.
3. Upgrade BIOSu płyty i firmware kontrolera.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]