Re: RAID

Autor: moscal moscal <qms.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 20:18:58 MET

Rafał Bartoszak <sprocket@sys.BezSpamu.pl> napisał(a):

> Hmm...
> Jakie to dyski ?
> 1. Np. Seagate gwarantuje poprawne działanie w jednej macierzy dysków z
> trzech kolejnych serii. Może tędy droga.

dyski pojemnosci 36GB tej samej serii (numery mam w robocie)..

> 2. Miałem problemy z zewnętrznymi kontrolerami Adaptec'a PCI-X na
> płytach intela (E-cośtam, 2x P4Xeon, numerków nie pamiętam, musiałbym
> zajrzeć do papierów, a te mam w robocie).

nio dokladnie to cos jest PCI-X, zreszta chiba nigdy wiecej adaptecow,
bo ich sterowniki z podpisem 'minimalnie testowane' moga odstraszac..

> Kontroler niepoprawnie
> startował, ale dopiero po nagrzaniu. Na zimno startował bezbłędnie i
> chodził, po restarcie - dupa.

no tak, zeby to chodzilo do resetu to nie byloby problemu... po resecie
ciekawostka ni raz znikal dysk nr 4...ale wtedy te nr 2 i 3 byly widziane...
w poniedzialek sprobuje jeszcze wyjac pamieci te dodatkowe, odbudowac macierz
i monitorowac programem adapteca kiedy dyski znikaja... najgorsze, ze po
wylaczeniu pradu ich dalej ni ma! bo jesli pojawialyby sie to rozumiem
kontroler dupny...

> Sprawę załatwiłem dość ordynarnie -
> wymieniłem kontroler na intela i spokój.

gdybym byl pewny kontrolera to ni ma problemu, ale jak zaczne tak wymieniac
wszystko po kolei to mnie w robocie powiesza...

> Żeby było ciekawiej, te płyty
> mają zintegrowany hostraid Adapteca, i ten działa bezbłędnie, ale
> obsługuje tylko RAID0 i RAID1.
> 3. Upgrade BIOSu płyty i firmware kontrolera.

firmware kontrolera szukalem .. nic nowszego ni ma:(
BIOSu plyty jeszcze nie.. poszukam:)

btw: co powiesz na HP ProLiant ML150 G3? to ma byc zapasowy serwer na wypadek
awarii