Re: RAID

Autor: moscal moscal <qms.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 13:00:42 MET

Rafał Bartoszak <sprocket@sys.BezSpamu.pl> napisał(a):

> Dnia 2006-11-10 16:53:40, encja *moscal moscal* wymodziła przez port 119
> co następuje:
> Te wszystkie dyski pracowały już RAID 10 i problem pojawił się po jakimś
> czasie, czy dopiero próbujesz zbudować stabilną macierz ?
> Czy te dyski, jako "wolnostojące", bądź w innych konfiguracjach RAID
> spisywały się inaczej ?
> Jaka płyta główna ?

Wczesniej dyski byly w macierzy programowej, nie byly mocno wykorzystywane,
w sumie po probie zrobienie chroota z pld na redhacie zaczelo sie wszystko
sypac (znikaly dyski), a po reinstalacji i wlaczeniu hostraid znikaja dwa
dyski... moze przypadek moze nie.. one od zawsze byly w raidzie... trzy dyski
jeden pod drugim z wiatrakiem plus jeden obok (obudowa serwerowa - kieszeniowa).

plyta intelowska z pentium 4, pamieci 2x256 ECC 300 oraz dolozone niedawno
2x512 ECC 400 - znajomy mi mowil, ze to moze byc rowniez wina pamieci...

z tym, ze podlaczylem je do drugiego kompa (ale bez chlodzenia), po dniu
troszke sie nagrzaly i rowniez dwa dyski znikly...ale tutaj to moze byc wina
temperatury...

sam juz nie wiem co moze byc nie tak, dyski sa na gwarancji do 2008 roku..