Re: Błąd sterowników nVidii :/

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 07:55:28 MET

smogg <smogg9@USUN_TOop.pl> wrote:

> dzięki... ale widzę, że chyba źle trafiłem... (maniacy ati?)

            Moze nie maniacy ale cos w tym jest ze z Detonatorami/Forceware
od kiedy (czyli od wersji 2.xx a nasililo sie to przy 3.xx) byly problemy
- trzeba sie dobrze naszukac by dobrac najlepsza wersje forceware - co
jedna poprawi to kolejna zepsuje. Nie moiwac juz o raz rosnacej, raz
spadajacej wydajnosci. Co by nie mowic ATI jest w tym bardziej konsekwentne
- kolejne wersje Catalystow sa coraz lepsze. Zeby nie bylo tak rozowo
Catalysty maja sporo bledow ktore na biezaco trzeba poprawiac (chyba wiecej
niz nV, ale to chyba wynika z testowania silnikow bardziej na kartach nV)
do tego ten fatlany pomysl z kobylasty ControllPanelem i blokady w
stewrownikach. Gdyby nie OmegaDrivers itp. sterownikow ATI tez nie daloby
sie prawie uzywac.
A co do nieumiejetnosci pisania sterownikow i pre-pre-alpha: to tak wyglada
sprawa sterownikow ATI dla OSow innych niz "jedyny sluszny" (TM). Zamkniety
sterownik ATI pod linuksem ssie na max, nVidia nie ejst aniolkiem ale tu
sprawa wyglada znacznie lepiej.

> nie narzekam, jak napisalem w odp. Tomaszkowi :) nie jestem ani
> zwolennikiem ati ani nvidii :) kupuje co szybsze i wydajniejsze do danej
> kwoty :)
>
> nie rozumiem ludzi, ktorzy kupia wolniejsza karte, bo to firma X, a
> firmy Y nie lubią (choc ma szybsze karty) :P

            I to zdrowe podejscie. Tez niedawno sprzedalem grafike ATI
i przesidam sie na GF7600GS@GT aktualnie siedzac na TNT2PRO. Jesli chodzi
o 7300GT vs X1300 i 7600GS/GT vs X1600/1650 to obecnie ATI wypada po prostu
zle. Sytuacja wygladala odwrotnie gdy kupowalem karte ~2 lata temu gdy
R9550@9600PRO nie dawal zanych szans wyjatkowo nieudanemu GFFX5200 i innym
slabszym FXom. Jak to sie znowu odmieni chetnie wroce do obozu ATI bo
programiki specyficzne dla aTI jak ATTolls czy ATITool pasuja mi duzo
bardziej niz RivaTuner.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl