chyba problem z ch³odzeniem - jaka obudowa?

Autor: Jacek Pop³awski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 09:43:32 MET

W pewnych specyficznych sytuacjach resetuje mi siê sam komputer.
Mysla³em, ¿e ma to zwi±zek z zasilaczem.
Wymieni³em zasilacz na Tagan 380W i niestety problem nie znikn±³.

Odkry³em, ¿e jestem w stanie zresetowaæ komputer moim programem,
korzystaj±cym intensywnie z karty graficznej - po 5-10 minutach komputer
siê resetuje.

Po zdjêciu lewej ¶cianki od obudowy problem znikn±³, albo przynajmniej
sta³ siê bardzo rzadki, bo nie uda³o mi siê doczekaæ resetu.

Zamontowa³em dwa dodatkowe Zalmany 8cm, jeden nad kart± graficzn±, drugi
nad chipsetem, niestety nic siê nie zmieni³o.

Czy mo¿e pomóc wymiana obudowy? Mo¿ecie jak±¶ poleciæ w cenie do 300z³
bez zasilacza?

Wola³bym unikn±æ wymiany p³yty g³ównej, bo musia³bym szukaæ czego¶ z AGP.

Problem nie wynika z karty graficznej (Sapphite Radeon 9800Pro z
oryginalnym ch³odzeniem), bo wcze¶niej mia³em Radeona 9100 i te¿ siê to
zdarza³o.

Problem nie wynika z oprogramowania (system, sterowniki), bo zdarza siê
to i pod Linuksem i pod Windows (np. podczas grania w Civ4).

Mój zestaw:

- Soltek DRV5, na chipsecie du¿y radiator Zalmana
- Athlon XP 1800+ z jakim¶ starym titanem (chyba wyje najg³o¶niej)
- pamiêci bez ch³odzenia
- Radeon 9800 Pro, z oryginalnym ch³odzeniem
- Tagan 380W od 3 dni
- dwa du¿e wentylatorki z przodu i ty³u obudowy
- dwa du¿e wentylatorki w ¶rodku obudowy

(czyli 4 du¿e wentylatory, jeden na cpu, jeden na karcie i z dwa na
zasilaczu!!!)

Pytania:

- czy takie objawy wskazuj± na problem z obiegiem powietrza wewn±trz
obudowy? czy spotkali¶cie siê z resetowaniem komputera z powodu ch³odzenia?

- jak± obudowê wybraæ, by zminimalizowaæ liczbê wentylatorów? docelowo
chcê mieæ kiedy¶ procesor z pasywnym ch³odzeniem (ale jak mówi³em nie
¶pieszê siê z wymian± p³yty)

- czy winna mo¿e byæ padniêta p³yta g³ówna? ma ju¿ swoje lata...