Re: chyba problem z ch³odzeniem - jaka obudowa?

Autor: Aikus <aikus_at_wypat.ze.spamem.maupapocztakropkafm>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 11:24:44 MET

Jacek Pop³awski wrote:
[...]
> Wola³bym unikn±æ wymiany p³yty g³ównej, bo musia³bym szukaæ czego¶ z AGP.
[...]
> - czy takie objawy wskazuj± na problem z obiegiem powietrza wewn±trz
> obudowy? czy spotkali¶cie siê z resetowaniem komputera z powodu ch³odzenia?

Tak. Kilka razy zdarzylo sie ze komp resetowal sie z powodu
przegrzewania procka (albo sie wieszal, albo w idealnym przypadku
zwalnial) i to byla sytuacja normalna.
Jednak czasami, kiedy plyta glowna jest _nie_do_konca_sprawna_ moze byc
i tak, ze bedzie sie poprostu na bezczela resetowal. Moze brzmi to ciut
niewiarygodnie i groteskowo, ale moze tak byc.
Chodzi o mikropekniecia w plycie glownej, ew. zimne luty, ktore inaczej
zachowuja sie jak plyta jest zimna a inaczej jak jest ciepla.
Zdarzaly mi sie nawet takie sytuacje, ze plyta nie chciala startowac jak
byla zimna. Po kilku nie udanych probach (sprzet byl wlaczony, ale
system wywalal sie w czasie startu, wiec twardy reset i tak kilka razy)
jak juz zlapala jakas tam temperature, komp zacyznal chodzic i chodzil
sprawnie i stabilnie az do nastepnej dluzszej przerwy w pracy.

> - jak± obudowê wybraæ, by zminimalizowaæ liczbê wentylatorów? docelowo
> chcê mieæ kiedy¶ procesor z pasywnym ch³odzeniem (ale jak mówi³em nie
> ¶pieszê siê z wymian± p³yty)
>
> - czy winna mo¿e byæ padniêta p³yta g³ówna? ma ju¿ swoje lata...

Otoz to... Chlodzenie masz takie, ze naprawde nie jeden komp by
pozazdroscil temu Twojemu. Wymieniles grafe i zasilacz... Kolejna rzecz,
to chyba wlasnie niestety plyta...
Oczywiscie mozesz jeszcze troche poeksperymentowac. Nie wiem co juz
zrobiles, wiec napisze co ja bym zrobil:
1, Po pierwsze wszystko rozebrac na czesci i wyczyscic. Styki PCI/AGP i
bankow pamieci przetrzec (OSTROZNIE) papierem (zwyklym drukarkowym) w
celu usuniecia warstwy tlenkow (takie szare slady na papierze zostana).
2. Po drugie, jesli juz podejrzewamy plyte glowna - wyciagnac ja z
obudowy i troche powyginac w rekach. Bez przesady, z czuciem, nie tak
zeby zaczela trzeszczec, ale jednak dosc mocno:)
Jesli ma jakies wady to prawdopodobnie padnie do konca.... Albo i sie
uleczy (tak tez moze byc!!(sic!))
3. ... no o przedmuchaniu radiatorow chyba nie musze wspominac...:)

Zlozyc wszystko do kupy i sprawdzic...

--
Pozdrowienia!
Aik http://strony.aster.pl/aikus