Re: chyba problem z ch³odzeniem - jaka obudowa?

Autor: rwerp <roman.werpachowski_at_gmail.com>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 11:56:45 MET

Jacek Pop³awski napisa³(a):

> Mój zestaw:
>
> - Soltek DRV5, na chipsecie du¿y radiator Zalmana
> - Athlon XP 1800+ z jakim¶ starym titanem (chyba wyje najg³o¶niej)
> - pamiêci bez ch³odzenia
> - Radeon 9800 Pro, z oryginalnym ch³odzeniem
> - Tagan 380W od 3 dni
> - dwa du¿e wentylatorki z przodu i ty³u obudowy
> - dwa du¿e wentylatorki w ¶rodku obudowy
>
> (czyli 4 du¿e wentylatory, jeden na cpu, jeden na karcie i z dwa na
> zasilaczu!!!)

Mo¿esz spróbowaæ poeksperymentowaæ z WY£¡CZANIEM wentylatorów
(tych z boku). Czasami lepiej jest mieæ mniej, a dobrze rozmieszczone.
Generalnie zasada jest taka, ¿e powietrze wchodzi z przodu na dole a
wychodzi z ty³u na górze. Sprawd¼ równie¿, czy te wentylatory
które maj± wci±gaæ powietrze, wci±gaj±, a te które maj±
wyrzucaæ - wyrzucaj±. Ja kiedy¶ zamontowa³em sobie wentylator z
ty³u obudowy odwrotnie i parê dni siê dziwi³em, czemu temperatura
na CPU jest ok. 50 stopni (wentylator z obudowy mocowa³ siê z tym z
CPU).

Pozostaj±c przy ch³odzeniu, zobacz czy jaki¶ krytyczny fragment
p³yty g³ównej nie jest zupe³nie nie ch³odzony (chipset, uk³ady
zasilaj±ce) - mo¿e siê przegrzewa i st±d resety?

Obejrzyj sobie p³ytê g³ówn±, czy kondensatory nie s± wydête do
góry, albo - broñ Bo¿e - który¶ wyp³yn±³. Soltek jako¶ nie
kojarzy mi sie z wysok± jako¶ci± komponentów.

Tagany maj± bardzo s³abe wentylatory, które ledwo ch³odz±
zasilacz. Nie pomagaj± w ogóle w ch³odzeniu obudowy.

Roman