Re: RAID softwareowy a pseudo-hardwerowy - jakie(s) roznice w wydajnosci?

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 23 Oct 2006 - 15:04:51 MET DST

> 1) Nie za bardzo są to kontrolery...

No wiem o co chodzi z tym nazewnictwem, ale..... jak byk na tym Adaptecu (a
w nim najprostszy ukladzik Sil311 - albo jakos tak) jest nalepa "raid
controller", wiec dalem sie zwiesc :]

> 2) Coś pewnie tracisz, ale raczej niewiele. Ba, słyszałem
> o przypadkach, gdy macierz liczona programowo była
> na nowych procesorach szybsza niż na kartach z opcją
> macierzowania.

W kompie siedzi jakies PIV ~2.8 MHz. Szukalem troche jakis porownan
wydajnosci software-RAID z fake-RAID (tak sie chyba obrazliwie nazywa te
najtansze raidy pseudo hardwareowe).

> 2) Na sprawiającym mniej problemów.

A zebym to ja wiedzial, ktory to bedzie z tej parki :] Zarowno Intel na
plycie i Adaptec beda w uzyciu pierwszy raz.

> Intel będzie szybszy,

Cos mi mowi, ze waskim gardlem Adapteca jest szyna PCI. A ten Intel to
ograniczenia pewnie omija.

> ale jak padnie to będziesz musiał
> kupować identyczną płytę.

Ha, to problem nie jest. Mam w pracy kilka sztuk tych plyt (w Dell`ach),
wiec cos na podmianke sie zawsze znajdzie. Ale jesli raid bedzie czysto
softwareowy to rozumiem, ze jesli padnie _interfejs_ sata (teraz dobrze
nazwalem? :] ) to nie musze szukac identycznego?

>Mimo wszystko wybrałbym Intela, macierzowanie powinien jednak mieć.

Poki co nie doszukalem sie nigdzie w biosie nic o raidzie. Zerkne jeszcze na
plytke z driverami od Dell`a ale tam to tylko soft pod Winzgroze. Zreszta
ten pseudo-raid Adapteca tez jest nakierowany na okienka i chyba tylko
jeszcze RedHata wspiera. Wiec generalnie jestem raczej skazany na raid
czysto programowy.

::f::