Re: RAID softwareowy a pseudo-hardwerowy - jakie(s) roznice w wydajnosci?

Autor: CookieMonster <enpe_at_WYKASUJTOwp.pl>
Data: Mon 23 Oct 2006 - 15:38:25 MET DST

Dnia Mon, 23 Oct 2006 15:04:51 +0200, ::-:: dysmorfofob ::-:: napisał(a):

> [...]

jezeli bedzie to RAID0 tao raczej napewno, a jezeli RAID1 to chyba juz nie.

> Ha, to problem nie jest. Mam w pracy kilka sztuk tych plyt (w Dell`ach),
> wiec cos na podmianke sie zawsze znajdzie. Ale jesli raid bedzie czysto
> softwareowy to rozumiem, ze jesli padnie _interfejs_ sata (teraz dobrze
> nazwalem? :] ) to nie musze szukac identycznego?

Jezeli RAID czysto programowy to mozna zmieniac sprzet do woli,
np tutaj http://www.tomshardware.pl/storage/20041119/index.html
pisza o RAID5 pod Windows, ktory zostal przeniesiony na zupelnie
inna maszyne i wykrycie macierzy odbylo sie w pelni automatycznie!!

to samo z pewnoscia dotyczy linuksa.

> Wiec generalnie jestem raczej skazany na raid
> czysto programowy.

ja rowniez bede sie na taki decydowal :) najprawodpodniej mdadm na PLD,
wg tego opisu http://pl.docs.pld-linux.org/soft_raid.html

pozdrawiam

--
CookieMonster