Re: Instalacja WIN 98 na starym komputerze.

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Fri 20 Oct 2006 - 23:44:02 MET DST

On Fri, 20 Oct 2006 23:23:50 +0200, Roman wrote:

> W biosie (Ami) jest dziwna rzecz, bo w boot sequence jest kolejność:
> A,C,SCSI. Dlaczego nie ma "D" czyli CDromu?

Ponieważ starsze komputery nie miały możliwości bootowania z CD. Po drugie
z tego co pamiętam dopiero płyta od Windowsa 98 SE jest bootowalna.

> A nawet gdyby był to nic się
> nie da zmienić. Najeżdżam podświetleniem na tą kolejność wciskam enter i
> nic sie nie dzieje. Zresztą w żadnej pozycji w biosie nie da się nic
> przestawić np z enabled na disabled czy odwrotnie.

A może być tak poczytał jednak co ten Setup do Ciebie pisze? Parametry
zmienia się klawiszami PgUp/PgDown.

> Włożyłem dyskietkę startową Win 98 ale tak samo zamiast startu systemu
> pojawia się ten komunikat o niewłaściwym dysku.

Jesteś pewnien że w Boot Sequence pierwszy jest A?
Jeżeli tak, to znaczy że dyskietka jest uszkodzona lub stacja jest
uszkodzona.

> Co właściwie jest z tym kompem i jak mu zainstalować ten windows 98?

A co ma z tym kompem być? Komputer jak komputer. Jeżeli stacja jest sprawna
to potrzebujesz dyskietki systemowej, koniecznie z obsługą CD-ROMu.
Najłatwiej do tego celu użyć dyskietki spreparowanej w Windows 95 lub 98,
gdyż samodzielne robienie dyskietki ze sterownikami do CD może być
kłopotliwe dla osoby która ma problemy ze zmianą opcji w Setupie.

Musisz wystartować z poprawnej dyskietki, włożyć płytę instalacyjną i
wystartować instalację. Dalej mamy graficzny instalator z którym już ciężko
sobie nie poradzić :)

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//