Re: Instalacja WIN 98 na starym komputerze.

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Fri 20 Oct 2006 - 23:39:30 MET DST

"Roman" napisał:

> Wpadł mi w ręce stary Pentium 166, 16 MB RAM,
> (wcześniej był na nim WIN 95 i ładnie chodził).

Ale Win98 już tak ładnie na 16 MB nie będzie chodził. Jeśli masz możliwość,
to durzuć mu chociaż drugie 16 MB.

> W biosie (Ami) jest dziwna rzecz, bo w boot sequence jest kolejność:
> A,C,SCSI. Dlaczego nie ma "D" czyli CDromu?

W BIOS-ie "D" w sekwencji startowej oznacza drugi dysk twardy. Jeśli nie ma
tam jawnie pozycji "CD-ROM" to znaczy że BIOS nie wspiera bootowania z
płytki i trzeba przeprosić się ze skazanymi już na tej grupie na śmierć
cywilną dyskietkami.

> A nawet gdyby był to nic się nie da zmienić.
> Najeżdżam podświetleniem na tą kolejność wciskam enter i nic sie nie
dzieje.
> Zresztą w żadnej pozycji w biosie nie da się nic przestawić

A w AMI tych wartości nie zmienia się przypadkiem kursorami (lewo i prawo)?
Nie ma tam jakiegoś objaśnienia? Albo czy przypadkiem ów BIOS nie jest
zabezpieczony hasłem i możesz wejść do niego tylko w trybie "read-only"? Nie
dostajesz stosownego komunikatu przy próbie wejścia do setupu? Może jakiś
reset CMOS-u by się przydał?

JoteR