Plyta glowna na 8 dyskow i 6 napedow - jaka?

Autor: Piotrek <pieter103[USUNTO>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 13:23:57 MET DST

Witam,

Zmieniam procesor na Core2Duo i potrzebuje plyte glowna pod niego, ktora
bedzie mogla obsluzyc 8 dyskow i 6 napedow optycznych (taka mam obudowe i
tyle tez urzadzen sie nazbieralo).

Idealem dla mnie byloby 8xSATA i 3xATA (po 2 napedy na tasme), ale czy cos
takiego istnieje?
Albo nawet 14xSATA (napedy tez mozna przejsciowkami do SATA podlaczyc)
Poza tym, techniczne pytanko, czy na 1 tasmie ATA moga jednoczesnie pracowac
2 napedy przy ustawieniu jednego na master a drugiego na slave?

A jesli nie ma takiej plyty, to jak proponujecie podlaczyc (moze jakis
kontroler) zeby korzystac z tych wszystkich dyskow i napedow? Dyski raczej
jednoczesnie nie pracuja, ale chcialbym np. zeby 6 napedow jednoczesnie
nagrywalo plyty.

Pozdrawiam
Piotrek