Re: Plyta glowna na 8 dyskow i 6 napedow - jaka?

Autor: Andrzej <droni_at_wp.pl>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 13:52:35 MET DST

<ciach>

> Idealem dla mnie byloby 8xSATA i 3xATA (po 2 napedy na tasme), ale czy cos
> takiego istnieje?
> Albo nawet 14xSATA (napedy tez mozna przejsciowkami do SATA podlaczyc)
> Poza tym, techniczne pytanko, czy na 1 tasmie ATA moga jednoczesnie pracowac
> 2 napedy przy ustawieniu jednego na master a drugiego na slave?
<ciach>

Płyta dla 8 urzadzeń SATA jest b. droga. Mozna skorzytac z osobnej
karty SATA z 8 podłaczeniami , jednak by wszystko pracowało z
należyta predkościa, kontroler wykorzystuje szyne PCI-X. W
popularnych płytach niedostępną.

Proponuje sie zastanowic czy naprawde tak rozbudowanej konfiguracji
potrz\ebujesz, bo przenoszenie tego na SATA z wykorzystaniem
przejsciowek jest malo logiczne, a koszty takich kontrolerów czy plyty
głównej moze zachwiac nie jeden domowy (firmowy) budżet.