Re: Plyta glowna na 8 dyskow i 6 napedow - jaka?

Autor: Franciszek Sosnowski <news_at_fran.pl>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 14:14:45 MET DST

Dnia Wed, 11 Oct 2006 13:23:57 +0200, Piotrek tak nawijal:

> Zmieniam procesor na Core2Duo i potrzebuje plyte glowna pod niego, ktora
> bedzie mogla obsluzyc 8 dyskow i 6 napedow optycznych (taka mam obudowe i
> tyle tez urzadzen sie nazbieralo).
>
> Idealem dla mnie byloby 8xSATA i 3xATA (po 2 napedy na tasme), ale czy cos
> takiego istnieje?
> Albo nawet 14xSATA (napedy tez mozna przejsciowkami do SATA podlaczyc)
> Poza tym, techniczne pytanko, czy na 1 tasmie ATA moga jednoczesnie pracowac
> 2 napedy przy ustawieniu jednego na master a drugiego na slave?

Moze po prostu macierz 15xsata z interfejsem scsi/sas?
Sprzetowa kontrola stanu dyskow, wewnetrzna pamiec, procki,
hotswap, a calosc laczysz do komputera bardzo standardowym
kablem pod bardzo standardowy kontroler.

> A jesli nie ma takiej plyty, to jak proponujecie podlaczyc (moze jakis
> kontroler) zeby korzystac z tych wszystkich dyskow i napedow? Dyski raczej
> jednoczesnie nie pracuja, ale chcialbym np. zeby 6 napedow jednoczesnie
> nagrywalo plyty.

Wiezyczki pATA->scsi to nawet stanialy ostatnio...

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...