Re: Plyta glowna na 8 dyskow i 6 napedow - jaka?

Autor: B0L0 <bolo_at__NOSPAM_.irc.pl>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 14:17:56 MET DST

Piotrek napisał(a):

> Idealem dla mnie byloby 8xSATA i 3xATA (po 2 napedy na tasme), ale czy cos
> takiego istnieje?
> Albo nawet 14xSATA (napedy tez mozna przejsciowkami do SATA podlaczyc)
> Poza tym, techniczne pytanko, czy na 1 tasmie ATA moga jednoczesnie pracowac
> 2 napedy przy ustawieniu jednego na master a drugiego na slave?

poszukaj na allegro kontrolerow ata/sata (sa rozne na 2 kanaly, na 4 a
chyba nawet na 8 kanalow widzialem)
taki kontroler moze byc wyposazony w slot do wsadzenia pamieci cache
ktora przyspierza operacje zapis/odczyt, ale jego koszt to podejrzewam
okolo (minimum) 500zl
mozesz rowniez zainwestowac w 2kanalowy kontroler sata na PCI (2 dyski)
okolo 80zl
albo w 2 kanalowy kontroler ata/pci (4 dyski)
mimo to, zastanow sie, czy nie oplacalo by Ci sie zainwestowac tych
pieniedzy w 1 wiekszy dysk (lub 2)

ps. zerknij na www.tyan.com i sprawdz czy nie maja jakis plyt z wieksza
iloscia kanalow
jest jeszcze inna opcja-usb2.0 lub firewire i obudowa do dysku

pps sas'y to sa rozwiazania oparte glownie o scsi, a jesli mowa sas na
sata to sa to jeszcze rozwiazania drogie i raczej trudnodostepne na
rynku wtornym

--
pozdrawiam
bolo