Re: VRAM a rozdzielczosc

Autor: mancer <mancer_at_-sorry-wytnij-to-o2.pl>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 00:55:01 MET DST
Message-ID: <ef4e5g$85o$1@nemesis.news.tpi.pl>

Użytkownik "hanek" <bhanek@o2.pl> napisał w wiadomości
> juz w kilku miejscach wyczytalem ze duzo pamieci na karcie przydaje sie
> glownie do grania w wysokich rozdzielczosciach

Tak.

> mi sie zawsze wydawalo ze ta pamiec jest wykorzystywana do
> przechowywania tekstur

Też. Zasadniczo z rzeczy które są najbardziej pamięciożerne
przechowuje: tektury, bufor ramki i geometrię.

> bo jak dobrze licze to obraz w rozdzielczosci 1280x1024 w 32 bitach
> zajmuje 1280*1024*4bajty = 5242880bajty

Dobrze liczysz. Ale to w tej chwili jest już raczej średnia
rozdzielczość ;-)

> powiedzmy ze razy 2 bo jeszcze buforowanie

Albo 3 - Triple Buffering . Jest jeszcze taki parametr w driverach jak
"Max Frames to Render Ahead"- i gdzies to musi być trzymane :)
Do tego przy postprocesingu (np. motion blur) czasem trzeba sobie
stworzyć dodatkową texturę (albo kilka!) o rozmiarze ekranu...

> to daje ok 10MB wiec w stosunku do np. 128MB na karcie raczej niewiele
> o co wiec chodzi?

Więc w sumie takie 1280*1024 potrafi zjeść ze 20-40MB. A 1600*1200
pod 60MB. Na textury (których ostatnio bywa spokojnie po 200MB na
level) i geometrię nie wiele już zostaje = muszą być często
swapowane = dramatyczny spadek wydajności.
Received on Sun Sep 24 00:55:10 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 24 Sep 2006 - 01:51:21 MET DST