Użytkownik "hanek" <bhanek@o2.pl> napisał w wiadomości
> juz w kilku miejscach wyczytalem ze duzo pamieci na karcie przydaje sie
> glownie do grania w wysokich rozdzielczosciach
Tak.
> mi sie zawsze wydawalo ze ta pamiec jest wykorzystywana do
> przechowywania tekstur
Też. Zasadniczo z rzeczy które są najbardziej pamięciożerne
przechowuje: tektury, bufor ramki i geometrię.
> bo jak dobrze licze to obraz w rozdzielczosci 1280x1024 w 32 bitach
> zajmuje 1280*1024*4bajty = 5242880bajty
Dobrze liczysz. Ale to w tej chwili jest już raczej średnia
rozdzielczość ;-)
> powiedzmy ze razy 2 bo jeszcze buforowanie
Albo 3 - Triple Buffering . Jest jeszcze taki parametr w driverach jak
"Max Frames to Render Ahead"- i gdzies to musi być trzymane :)
Do tego przy postprocesingu (np. motion blur) czasem trzeba sobie
stworzyć dodatkową texturę (albo kilka!) o rozmiarze ekranu...
> to daje ok 10MB wiec w stosunku do np. 128MB na karcie raczej niewiele
> o co wiec chodzi?
Więc w sumie takie 1280*1024 potrafi zjeść ze 20-40MB. A 1600*1200
pod 60MB. Na textury (których ostatnio bywa spokojnie po 200MB na
level) i geometrię nie wiele już zostaje = muszą być często
swapowane = dramatyczny spadek wydajności.
Received on Sun Sep 24 00:55:10 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 24 Sep 2006 - 01:51:21 MET DST