Re: VRAM a rozdzielczosc

Autor: hanek <bhanek_at_o2.pl>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 01:37:02 MET DST
Message-ID: <ef4gf4$pdg$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Jolly Roger napisał(a):
> Dnia Sat, 23 Sep 2006 22:57:50 +0200, hanek napisał(a):
>
>> witam
>> juz w kilku miejscach wyczytalem ze duzo pamieci na karcie przydaje sie
>> glownie do grania w wysokich rozdzielczosciach
>> mi sie zawsze wydawalo ze ta pamiec jest wykorzystywana do
>> przechowywania tekstur
>> bo jak dobrze licze to obraz w rozdzielczosci 1280x1024 w 32 bitach zajmuje
>> 1280*1024*4bajty = 5242880bajty
>> powiedzmy ze razy 2 bo jeszcze buforowanie
>> to daje ok 10MB wiec w stosunku do np. 128MB na karcie raczej niewiele
>> o co wiec chodzi?
>>
>> hanek
>
> 5MB przy 1280x1024 32bit odnosi się do płaskiego obrazu 2D. Tekstury mogą
> spokojnie zajmować i 200MB, albo i więcej - to juz zależy od twórców gier.

tak ale ja licze ile zajmuje jedna klatka obrazu w pamieci karty
to ze oprocz tego na karcie przechowywane sa tez inne rzeczy to ja wiem

hanek
Received on Sun Sep 24 01:40:15 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 24 Sep 2006 - 01:51:21 MET DST