Re: kilka pytan do "laptopowcow"

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 09:03:29 MET DST

Dnia 2006-09-10 07:36:07, encja *lukasz_s* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> WItam.
> Na wstepie powiem iz w temacie sie nie orientuje za mocno wiec prosze o
> pomoc i wyrozumialosc.

Geeeez, chłopie, panikujesz jak młoda matka na porodówce ;)

> 1. Po zakupie laptopa (2dni temu) polecono mi 3 razy naladowac i rozladowac
> baterie.

Zatem kazali Ci sformować/uformować baterię. Obecnie nie jest to
konieczne, ale na peno nie zaszkodzi.

> Zgodnie w wytycznymi przystapilem do wykonywania czynnosci, a
> dokladniej rozladowywanie trwalo na zasadzie wlaczonego filmu ktory sobie
> chodzil i nikt go nieogladal, ladowanie natomiast trwalo za 1 razem podczas
> wlaczonego laptopa, 2 raz podczas wylaczonego.

Dość skomplikowane ;)

> Dzis rano chcac 3 raz wlaczyc i rozladowac laptopa przy wejsciu do windowsa
> prosze podlaczyc zasilanie zewnetrzne bo grozi uszkodzeniem baterii (pisalo
> o jakims niskim poziomie czegos... zapomnialem czego... (bateria wczoraj
> zostaal naladowana na maxa, dzis jak wlaczylem lapa byl full wiec ta kwestia
> jest ok). Wiecie moze o co chodzi???

O Twoje formowanie. Wczoraj jak się wyładował, to najpierw wyświetlił
ten komunikat, a ponieważ nikt na niego nie zareagował, to zahibernował
system. Dzisiaj go włączyłeś naładowanego, ale ponieważ system był
zahibernowany, to po jego przywróceniu zobaczyłeś komunikat z wczoraj.

> 2. Wczoraj tutaj poruszylem temat dodania ramu do laptopa. Dzis co do
> dezycji zakupu jestem juz przekonany.
> Mam jednak w tej kwestii kolejne pytanie. Czy zakup 1gb , czyli dajacy
> lacznie 1,5gb jest dobrym rozwiazaniem?? 128 pojdzie na grafike.
> Czy moze lepiej 2 x 512 (czyli dokupienie 512'tki). Najlepiej pewnie by bylo
> 2 x 1gb kupic ale sa to zbyt duze koszta tym bardziej ze wtedy moja 512 juz
> by sie nie zmiescila.

Pamięć jest prądożerna. 512MB w zupełności wystarcza do normalnej pracy.
Jeśli robisz coś ciężkiego, to można pomyśleć o rozbudowie, ale nie
zadawaj pytań w stylu "Czy 1,5GB będzie dobrym rozwiązaniem". Skąd mamy
wiedzieć do czego ?

Pamiętaj, że modułu 1GB pożerają dużo prądu i mocno się grzeją. W
notebookach niepotrzebne dostawianie RAM nie podniesie Ci komfortu
pracy,a wręcz go obniży!

> 3. Stawiam duze piwo dla osoby ktora znajdzie mi specyfikacje dla mojego

Nie wiem, co masz na myśli pisząc "pełna", więc sam sobie szukaj ;)

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]