Re: Nowy Notebook, co zainstalowac ? ...

Autor: misiek1928 <misiek_1928.WYTNIJ.TO_at_o2.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 15:04:33 MET DST

> Czy Lenovo w opcji bez systemu operacyjnego też zawiera taką ukrytą
> partycje? Jeśli tak to co ona wtedy zawiera?
> Czy na tej partycji jest tylko recowery systemu operacyjnego, czy
> również zawiera ona elementy biosu/post itp. tzn czy bez niej laptop
> przejdzie do startu systemu z hdd gdy się ją w beszczelny sposób
> usunie :D i zagospodaruje na np /usr :)

Trudno powiedzieć... sprawa wygląda tak, że na klawiaturze Lenovo jest
przycisk "lenovo Care" który w systemie służy do przywołania
oprogramowania z grupy Lenovo Care (do ściągnięcia ze strony Lenovo za
free, w jego skład wchodzą narzędzi bezpieczeństwa, przywracania systemu
itp.). Przycisk ten służy także do włączania mini systemu pozwalającego
na przywracanie systemu, backup, itp. ale w trakcie bootowania (zaraz po
zgłoszeniu się BIOS'a trzeba wcisnąć ten przycisk i zamiast Windozy czy
Pingwina startuje SystemRecovery).

Wydaje mi się, że tego bootowalnego softu nie da się zainstalować
(znajduje się on na tej ukrytej partycji).

Więc dwie możliwości przed nami:

1) Nie ma ukrytej partycji a przycisk "Lenovo care" jest bezużyteczny do
momentu odpalenia systemu.

2) Jest ukryta partycja z oprogramowaniem 'systemRecovery" ale bez
systemu. (Może da się wtedy spod tego mini systemu zrobić kopię systemu
który sam zainstalowałeś i funkcjonalnośc w przyszłości staje sie
podobna do tej, którą dostajesz z laptopem z preinstalowanym sysyteme)

Najlepiej zadzwonić do Lenovo i zapytać. Chyba że kupujesz np. używanego
lenovo, w którym systemu ani partycji już nie ma, lub coś w ten deseń.