Re: Nowy Notebook, co zainstalowac ? ...

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 21:24:23 MET DST

Dnia 28.08.2006 misiek1928 <misiek_1928.WYTNIJ.TO@o2.pl> napisał/a:

> Trudno powiedzieć... sprawa wygląda tak, że na klawiaturze Lenovo jest
> przycisk "lenovo Care" który w systemie służy do przywołania
> oprogramowania z grupy Lenovo Care (do ściągnięcia ze strony Lenovo za
> free, w jego skład wchodzą narzędzi bezpieczeństwa, przywracania systemu
> itp.). Przycisk ten służy także do włączania mini systemu pozwalającego
> na przywracanie systemu, backup, itp. ale w trakcie bootowania (zaraz po
> zgłoszeniu się BIOS'a trzeba wcisnąć ten przycisk i zamiast Windozy czy
> Pingwina startuje SystemRecovery).

> [...]

Właśnie kupuje nowy, w wersji z linuxem, ale planowałem użytkowanie
debiana, go go najlepiej znam, więc to co jest 'firmowo' planowałem
wysłać w kosmos i zacząć od pustego dysku :) (no może za wyjątkiem
kernela gdyby był ładnie przygotowany pod obsługę kompletu hardware,
tak abym nie musiał samemu go przygotowywać (albo skorzystać z
/proc/config.gz jako podstawę do make oldconfig.
Zastanawia mnie właśnie tylko ta ukryta partycja, bo pamiętem desktopy
Compaq które miały konieczną do życia partycje z takim ala biosem
bez którego nie wstawały (rom umiał tylko załadować toto i bez tego
nie żyło nic).
Funkcjonalność Lenovo care mnie nie interesuje, co to za ochrona
w obrębie 1 nośnika, jak padnie to i tak pozamiatane, więc nie wiem
przed czym ma to być zabezpieczenie. Backupowy system to mogę sobie
na donglu nosić ;) albo livecd na małym cdromie w portfelu.

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***