Re: i810 vs BX cd.

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 17:06:57 MET DST

 K <kurt76.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

> do tego sie odniose oddzielnie bo nie wyczules mojego trendu...
> wyobraz sobie ze mieszkasz w kawalerce, jestes mlody i: masz plyte
> micro-atx na i810e2 w srodku celerona tualatin 1,4 ghz, do srodka
> wkladasz cichutki dysk, karte tv lub sat, kontroler usb2.0, wszystko
> obslugujesz pilotem, oczywiscie calosc w szpanerskim qubicu 25cm na
> 25cm, do tego ladny lcd 17"... system jest praktycznie bezglosny,
> pelni funkcje tv (sat), audio, dvd, divx.... pol dnia jestes w robocie
> i wtedy np. laczysz sie do niego palmem i pobierasz sobie dane lub
> [...]

            Chyba srednio sie wczytales w poprzedni moj post. Przeciez pisalem ze
sam mam taki "serwerek-router" na i810 z Compaqa Deskpro SFF i jestem
zadowolony, wiec o co chodzi? Co prawda jest on na PIII 550 ale jak dla
mnie to OK - taki CPU ciagnie typowo ~11W i jest chlodozny samym kawalkiem
aluminium. Z Tualatinem moga byc troche wieksze problemy bo pewnie wymaga
mniej popularnego i810e.
            Wczesniej pisalem na tej grupie ze przesiadalem sie wlasnie z IBMa
iBX w nieustawnej obudowie, a zaleta i810 jest: zintegrowana grafika w
chipsecie (na serwerek/router jak znalazl - zre mniej pradu), mniej
grzejacy sie chipset i zintegrowane sieciowki na i8559 a nie i8558 oraz
przede wszystkim obsluga PCI 2.2 a nie 2.1 jak w BX [wazne przy nowych
kartach radiowych]. Tyle tylko ze to jest zabawka a nie cos, co mozna
nazwac SERWEREM. Nie mowie ze nie spelna swoich funkcji ale to jest
przeobiony desktop: cos jak kaszlak z alufelgami, przyciemnianymi szybami,
tylnym spoilerem jak w F1 i obowiazkowym ups-upsem "Pionieer"

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl