Re: i810 vs BX cd.

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 19:12:11 MET DST

[...]
> Wczesniej pisalem na tej grupie ze przesiadalem sie wlasnie z IBMa
> iBX w nieustawnej obudowie, a zaleta i810 jest: zintegrowana grafika w
> chipsecie (na serwerek/router jak znalazl - zre mniej pradu), mniej
> grzejacy sie chipset i zintegrowane sieciowki na i8559 a nie i8558 oraz
> przede wszystkim obsluga PCI 2.2 a nie 2.1 jak w BX [wazne przy nowych
> kartach radiowych]. Tyle tylko ze to jest zabawka a nie cos, co mozna
> nazwac SERWEREM. Nie mowie ze nie spelna swoich funkcji ale to jest
[...]

U mnie w firmie mamy serwery na Athlonach X2, Opteronach, PIII, PII
i nawet gdzieś jakiś zwykły Pentium by się znalazł. Nikt ich nie dzieli
na "serwery" i "zabawki" dlatego, że w jednym jest Tyan z ECC,
a w drugim Abit z PCI-e, albo że w jednym jest 8GB RAM, a w drugim
128MB. Taki np. serwer pogodowy do którego po rs'ie wpięta jest stacja TWI
to "desktopowy" Compaq PII, który działa już z 6 lat i nic mu nie jest.
Mamy też 5 serwerów emisyjnych do TV (MPEG2) na i815 (IBM Netvista)
i się świetnie sprawdzają, więc nie ma sensu ich wymieniać.
Jeśli chodzi o niezawodność to nie ma co dzielić komponentów pc na te
"niezawodne" serwerowe i "zawodne" desktopowe. Pewnie, że jakaś tam
zależność istnieje, że (z reguły) lepsze elementy itd. ale i tak
nie ma żadnej gwarancji. Przez ostatnich 10 lat padło nam w firmie
kilkanaście różnych dysków SCSI, a do tej pory pracuje kilka IDE,
które mają właśnie ok. 10 lat. Jak ktoś potrzebuje 100% niezawodności
musi stosować redundantne rozwiązania, bo nawet takim AS/400 zdarzało
się popsuć (łącznie z totalnym padem macierzy).
Trochę offtopic na koniec - kilka dni temu była (kolejna) awaria prądu
w mieście i okazało się, że są problemy z agregatem od awaryjnego
zasilania (znalazły się zanieczyszczenia w paliwie) i gdyby nie to,
że UPSy mają spory zapas Ah to wszystkie serwery by padły - zarówno
te z pamięciami ECC jak i te bez...

--
Mr.FX [ myryfykysy ]