Re: Test: Core 2 Extreme vs. Athlon 64 FX-62

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 21:43:02 MET DST

Dnia Sun, 6 Aug 2006 20:57:24 +0200, maX napisał(a):

> Dlatego nie mając odpowiednio szybkiej karty, a chcąc
> przedstawić wiarygodne wyniki trzeba zejść z rozdzielczością do minimum.

z powodów które już podałem schodzenie do 640x480 nie ma sensu. Taki test
byłby bezużyteczny. Ilu znasz ludzi, którzy by grali 640x480 posiadajac
conroe i GF7900GTX? Ja nikogo takiego nie znam, wiec dla kogo te pomiary by
były przydatne? Dla nikogo. Mnie interesują tylko pomiary przeprowadzane na
ustawieniach używanych codziennie przez użtkowników.

> Podnieś rozdzielczość, a różnica będzie 0%.

nie - różnice nadal będą. Wszystkie testy w 1280x1024 FSAA x4 Aniso x8. Jak
już pisałem różnice od 3 do prawie 70% między X6800 i Pentium D 960 3.6
GHz. Jeszcze do tego dojdą X2 odAMD.

> http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2_4.html
> Czy ten benchmark odzwieciedla wydajność użytych procesorów ?

nie, ale odzwierciedla wydajność zestawów w danym zastosowaniu. Nie
znajdziesz testu, który by tylko pokazywał wydajność CPU - to jest
niewykonalne. Zawsze się pokazuje wydajność całego zestawu. Gry to przede
wszystkim wydajność grafiki - CPU ma tylko trzymać średni poziom. Są za to
testy, w których CPU odgrywa znacznie ważniejszą rolę.

> Pozostaje mieć nadzieję, że w grach 4-rdzeniowce dadzą podobny wzrost
> wydajności, co wcześniej 2-rdzeniowce w porównaniu do 1-rdz.

gier wykorzystujacych wiele rdzeni jest jak na lekarstwo. W grach te 4
rdzenie nic nie dadzą, bo nawet 2 rdzenie nie są wykorzystywane w
zdecydowanej wiekszości przypadków. 4 rdzenie przydadzą siedo zupełnie
innych zastosowań - rendering, kompresja, skomplikowane obliczenia ...

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam