Re: Test: Core 2 Extreme vs. Athlon 64 FX-62

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 22:37:42 MET DST

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:7hxhlxmdyv8e$.1wo68e7kwb5rj$.dlg@40tude.net...

> z powodów które już podałem schodzenie do 640x480 nie ma sensu. Taki test
> byłby bezużyteczny. Ilu znasz ludzi, którzy by grali 640x480 posiadajac
> conroe i GF7900GTX? Ja nikogo takiego nie znam, wiec dla kogo te pomiary
by
> były przydatne? Dla nikogo. Mnie interesują tylko pomiary przeprowadzane
na
> ustawieniach używanych codziennie przez użtkowników.

Owszem jeśli testuje się ZESTAWY Cpu-Karta wtedy tak. Ale i o ile pamiętam
porównujesz procesory, więc powinieneś wyeliminować wszelkie wszelkie
"wąskie gardła" zafałszowujące wyniki. Jeśli nie mozna tego zrobić (dla
gier) dając odpowiednio silną kartę która nie byłaby hamulcem, to ustawia
się tak benchmark (rozdzielczość w tym wypadku) żeby wpływ tej karty był jak
najmniejszy. Secundo, z takich porównań korzystają również ludzie którzy
planują wymianę któregoś elementu w komputerze. Mogą wtedy dojść do błędnych
wniosków, analizując benchmarki z "wąskimi gardłami". No i poza tym część
ludzi poza graniem w danej chwili robi na kompie inne rzeczy - jakiś
rendering itp. Wtedy moc CPU dostępna dla gry drastycznie się zmniejsza.

> nie - różnice nadal będą. Wszystkie testy w 1280x1024 FSAA x4 Aniso x8.
Jak
> już pisałem różnice od 3 do prawie 70% między X6800 i Pentium D 960 3.6
> GHz. Jeszcze do tego dojdą X2 odAMD.

Engine'y gier są rózne. Jedne mocno korzystają z karty grafiki, mniej z CPU;
inne odwrotnie.

> [...]
> znajdziesz testu, który by tylko pokazywał wydajność CPU - to jest
> niewykonalne. Zawsze się pokazuje wydajność całego zestawu. Gry to przede
> wszystkim wydajność grafiki - CPU ma tylko trzymać średni poziom. Są za to
> testy, w których CPU odgrywa znacznie ważniejszą rolę.

> gier wykorzystujacych wiele rdzeni jest jak na lekarstwo. W grach te 4
> rdzenie nic nie dadzą, bo nawet 2 rdzenie nie są wykorzystywane w
> zdecydowanej wiekszości przypadków. 4 rdzenie przydadzą siedo zupełnie
> innych zastosowań - rendering, kompresja, skomplikowane obliczenia ...

Programiści nie mają wyjścia. Najnowsze konsole są wielo-rdzeniowe, więc
będą musieli się nauczyć efektywnie wykorzystywać do równoległej pracy wiele
rdzeni.