Re: Internet radiowy, dzielenie komputerów

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 13:36:06 MET DST

Remek <wiasmed@neostrada.pl> wrote:

> Oj, oj! Zaraz bzdura. Więcej wyrozumiałości dla ludzi
> o innych poglądach.

            OK, chcialem tylko zaznaczyc ze argumentacja jest trudna do
zaakceptowania. Nam nadzieje ze Cie nie urazilem.

> Wszystko się zgadza. Są różni użytkownicy. Ale trzeba patrzeć
> statystycznie. W dużej grupie użytkowników te różne opcje
> się uśredniają. Ja nie podawałem rzeczywistych liczb, bo to nie
> jest ważne. Chodzi o sposób podejścia do tematu.

            Z moich doswiadczen wynika raczej ze tendencje do
"backupowania internetu" i wiszenia dniami i nocami na P2P maja
raczej poczatkujacy uzytkownicy [panow po 50 co glownie ogladaja
dupy w internecie pomijam - mowie o mlodziezy ktora jest najwieksza
grupa uzytkownikow]. Z czasem to zazwyczaj przechodzi, a podzial
lacza na kilka komputerow, zwlaszcz za pomoca serwerka a nie prostego
w zarzadzaniu routera, robia raczej troche bardziej zaawansowani
uzytkownicy ktorym juz to sie przejadlo i korzystaj z interentu glownie
jako medium informacyjnego, choc czasem pewnie jakis film zaciagna.
100% regul jednak nie ma.

> W sumie zgadzam się z Twoimi argumentami. Jest wielu oszustów
> próbujących szybko zbić kasę. Ja pisałem o ogólnych, teoretycznych
> zasadach, które jak to teoria nie zawsze są w zgodzie z praktyką.

            Milo mi.
W tym watku chcialem tylko zwrocic uwage, ze ilosc komputerow w tym samym
domu praktycznie nie przeklada sie na obciazenie lacza [trudno na raz
siedziec przed kilkoma, a trzymanie kilku wlaczonych jest bezcelowe ze
wzgledu na zuzycie sprzetu, halas i ceny pradu], a wszystko zalezy od
podejscia uzytkownika. Natomiast taki zapis nie ma zadnego uzasadnienia
w swiadczeniu ISP i wynika wylacznie z jego lenistwa by weliminowac
potencjalnych ludzi dzielacych lacze miedzy znajomych poza lokal [bo to
juz zazwyczaj przekalda sie na obciazenie: kazdy niezaleznie korzysta z
sieci, pobiera dane itp, z tym ze na dobra sprawe i tak jestem zdania,
ze ISP po prostu winien swiadczyc usluge o okreslonych parametrach, a jak
uzytkownuk ja wykorzysta to nie jego sprawa: jako przyklad podam chocby
swietna idee globalnej sieci bezprzewodeowej FON: jej glownym problemem
jest zakaz dzialenia lacza poza lokal w przypadku wielu podlaczen
klienckich.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl