Re: Dziwny problem z płytą (biosem)

Autor: Googie <no_at_spam.org>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 02:04:57 MET DST

JoteR napisał(a):

> Na ślepo? Tzn. po pojawieniu się tego kursora wyobrazić sobie, że jesteś w
> setupie i z instrukcją w ręku zmienić po omacku sekwencję startową.

Nic nie daje. Komputer w ogóle nie reaguje na nic co się wtedy robi.

> Podpiąć pod ten drugi komputer, zrobić partycję startową FAT, posadzić na
> niej jakiegoś DOS-a , przekopiować na nią (albo i na inną partycję byle
> widoczną dla tegoż DOS-a) katalog i386, podpiąć z powrotem pod komputer
> docelowy, wystartować z dysku i po staremu:
>
> cd i386
> winnt /b

To jest pewien sposób, ale niestety nie mogę sobie poradzić z czynnością
pozornie prostą - instalacją DOSa na tej partycji. Ściągnąłem ROM-DOS'a
(jako że darmowy i ogólno-dostępny), ale niestety przy próbie wywołania:
sys f:
dostaję komunikat: Could not retrieve the drive specifications
a w między czasie mój Windows XP ostrzega że aplikacja ROM-DOS próbuje
wykonać nieobsługiwaną operację: próbę dostępu do dysku.

Jak najprościej zainstalować na tej partycji dosa? Jakiego dosa
instalować? MS-DOSa? :/

Eh, 6h już się z tym męczę, zaczynam odczuwać zmęczenie materiału :(

--
Pozdrawiam,
Googie