Re: modem z caller ID

Autor: pwk <pwknieistnieje_at_wp.pl>
Data: Sun 09 Jul 2006 - 13:12:50 MET DST

Rafal Jankowski napisał(a):
> Ja tam się na tym nie znam, ale jak na mój gust to po pierwsze, do
> działania tej usługi nie jest potrzebna centrala cyfrowa, w końcu
> przeszło 90% ludzi ma u siebie linie analogowe,

Linia jest analogowa a centrala cyfrowa. Co ma piernik do wiatraka?

> w pracy też mam
> wewnętrzną centralkę analogową microtela sprzed X lat i mam
> rozpoznawanie numerów wewnętrznych.

A w jaki sposób jest ona analogowa? Telefonistka kabelki przetyka? Czy
wybieraki się kręcą?

> ale scalak w modemie powinien ten sygnał rozumieć i odpowiednią
> komendą AT obsłużyć, jak tego nie zrobi, to żaden soft nie pomoże.

Czy telefony z obsługą CID to modemy?

> Według mnie zdecydowana większość współczesnych modemów z dolnej półki
> nie posiada tej funkcji (mają ją np. wieloportowe karty przeznaczone do
> budowania faxserwerów, ale w zwykłym sklepie za normalną cenę raczej
> takiej nie kupię), a że Twój dany modem 33600 ją miał to bardzo
> prawdopodobne, co jest zgodne z tym co napisałem w swoim pierwszym
> poście, najwidoczniej skończył się ten pozytywny trend wsród producentów
> modemów.

Strasznie cuda wymyslasz. A zadałeś sobie trud poszukania
oprogramowania, które oprócz wielu innych funkcji umozliwi Ci
podejrzenie CID?
W żadnym z kilku, które obejrzałem nie wymaga się konkretnego modelu
modemu. Więc jak działa ta funkcja?